המטוסים חזרו להמריא ב-05.50 בבוקר

כל הטיסות היוצאות מנתב"ג חזרו להמריא באופן סדיר בשעה 05.50 לפנות בוקר. המראות המטוסים לחו"ל עוכבו אמש מכיוון שחברות הדלק (פז, סונול ודור אנרגיה) הודיעו לחברות התעופה כי בדיקות מעבדה, המתבצעות באופן שיגרתי לכל משלוח של דלק, העלו כי הדלק אינו עומד בתקנים


00:00 ,19.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כל הטיסות היוצאות מנתב"ג  חזרו להמריא  באופן סדיר בשעה  05.50 לפנות בוקר. המראות המטוסים לחו"ל עוכבו אמש מכיוון שחברות הדלק (פז, סונול ודור אנרגיה) הודיעו לחברות התעופה כי בדיקות מעבדה, המתבצעות באופן שיגרתי לכל משלוח של דלק, העלו כי הדלק אינו עומד בתקנים המקובלים. ההמראות עוכבו עד לסיומם של בדיקות המעבדה, שמטבע הדברים, נמשכות מספר שעות.
 
יש לציין כי למרות  אי הנוחות  שנגרמה לטסים בפרק זמן זה שיקולי הבטיחות עומדים מעל לכל. דלק לא תקין עלול לגרום לתקלות חמורות במטוס ולסיכון בטיחות הטיסה. ברשות שדות התעופה קיימת הערכות למקרים חריגים אלה באמצעות  לתדלוק מטוסים בקפריסין.
 
במקביל, הודיעה הרשות לחברות התעופה הזרות כי ניתן לתדלק את המטוסים  בלרנקה טרם הנחיתה בנתב"ג כדי שיוכלו להמריא חזרה מבלי לתדלק בארץ. כמתבקש מהמצב החליטה רשות שדות התעופה לאפשר את המראתן של טיסות אל על בין השעות 1.30  עד 4.50  כדי שיגיעו ליעדן בזמן הקצר ביותר.
 
למרות העיכובים שנבעו מליקוי שנמצא בדלק, רשות שדות התעופה נערכה בכוחות מתוגברים להוצאת הטיסות בלוחות זמנים קצרים ביותר ולהחזרת תפעול שגרתי שוטף.
 
(כדברי רקע יצויין כי ההתקשרות בנושא הדלק נעשית ישירות בין חברות הדלק לחברות התעופה).