הישג לנתב"ג: מקום שני בדירוג שדות התעופה בעולם

מנתוני דרוג שדות התעופה העולמי של ארגון ACI עולה: בשנה השנייה ברציפות- נמל התעופה בן גוריון מדורג במקום הראשון בדרוג שדות התעופה במזרח התיכון ובמקום השני בדרוג שדות התעופה בעולם שהיקף הפעילות השנתית בהם הוא 5-15 מליון נוסעים


00:00 ,10.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתוני דרוג שדות התעופה העולמי של ארגון ACI עולה: בשנה השנייה ברציפות- נמל התעופה בן גוריון מדורג במקום הראשון בדרוג שדות התעופה במזרח התיכון ובמקום השני בדרוג שדות התעופה בעולם שהיקף הפעילות השנתית בהם הוא 5-15 מליון נוסעים.
 
ארגון שדות התעופה הבינלאומי (ACI) פרסם היום את דרוג שדות התעופה המובילים בסקר שביעות רצון לשנת 2008: נמל התעופה בן גוריון ממוקם במקום הראשון בדרוג שדות התעופה במזרח התיכון ובמקום השני בדרוג שדות התעופה בעולם שהיקף הפעילות השנתית בהם הוא  5-15 מליון נוסעים (מבין שדות התעופה שנסקרו ע"י הארגון).
 
הדרוג מתבסס על תוצאות של כ- 200,000 שאלוני שביעות רצון, הבודקים למעלה מ- 30 רכיבים שונים, שמילאו נוסעים ב-108 שדות תעופה ברחבי העולם בשנת 2008. הסקר בוחן ישירות את ההערכה של 30 הרכיבים החל מהרישום לטיסה ועד ההגעה לשער העלייה למטוס.
 
זו השנה השנייה ברציפות בה מדורג נמל התעופה בן גוריון במקום הראשון במזרח התיכון ובמקום השני בקטגוריית 5-15 מליון נוסעים בעולם. דרוג חשוב זה של ארגון שדות התעופה הבינלאומי מצטרף לדרוגים בינלאומיים רבים נוספים בהם ממוקם נתב"ג במקומות הגבוהים בעולם. 
 
במסגרת מדיניות רשות שדות התעופה לשיפור מתמיד הקציבה בשנה האחרונה מועצת הרשות סך של 3.7 מיליארד ₪ שיושקע בתחומי הבטיחות, הביטחון והשירות לנוסע.
 
בשנת 2008 עברו בנתב"ג מספר שיא של נוסעים- למעלה מ- 11 מליון נוסעים.
 
מנכ"ל רש"ת, קובי מור: " מחמיא להיות במקום הראשון בדרוג בינלאומי חשוב זה. שנת 2008 היתה שנת שיא של פעילות בנתב"ג, גם בימי השיא עם כ- 60,000 נוסעים הקפדנו על כך שחוויית הטיסה של הנוסעים תהיה נעימה ככל האפשר. ההשקעות הכספיות הרבות והפרויקטים הגדולים שמתכננת הרשות לבצע במתקניה בתחומי הבטיחות, הביטחון והשירות לנוסע, ישפרו לאין ערוך את חוויית הטיסה".