הישג למערכת הישראלית למיגון מטוסים – ה"פלייט גרד"

השר שטרית: מספר מדינות באירופה ובאסיה כבר אישרו נחיתת מטוסי אל על המצויידים במערכת ה"פלייט גרד"; מדובר במערכת הגנה מיוחדת כנגד טילים, יחידה מסוגה בעולם, המסוגלת לזהות ירי של טילים לעבר המטוס ולהסיט אותם ממסלולם


00:00 ,16.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

השר שטרית: מספר מדינות באירופה ובאסיה כבר אישרו נחיתת מטוסי אל על המצויידים במערכת ה"פלייט גרד"
 
מערכת המיגון למטוסים אזרחיים כנגד טיל כתף "הפלייט גרד" עוברת לשלב המבצעי שלה, זאת, לאחר שמספר מדינות באירופה ובאסיה כבר אישרו לחברת אל על לנחות במדינותיהם עם מטוסים המצויידים במערכת ה"פלייט גרד". כך גילה היום שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
שר התחבורה ציין כי בימים הקרובים צפויות מדינות נוספות באירופה, אסיה ואפריקה לאשר למטוסי אל על לנחות בשדות התעופה שלהן עם מטוסים המצויידים במערכת למיגון מטוסים אזרחיים.
 
מדובר במערכת הגנה מיוחדת כנגד טילים, יחידה מסוגה בעולם, המסוגלת לזהות ירי של טילים לעבר המטוס ולהסיט אותם ממסלולם.
 
המערכת החדשנית פותחה על ידי התעשייה האווירית ואלתא, בשיתוף משרד הביטחון ושרות הביטחון הכללי. משרד התחבורה הוביל את הפרוייקט שנמשך מספר שנים ומימן את עלות הפיתוח.
 
יצויין כי לפני מספר שבועות הסתיימה בהצלחה טיסת ניסוי הראשונה של מערכת "הפלייט גרד" ובעקבותיה החליט השר שטרית לצייד את כל מטוסי אל על במערכת החדשה.
 
"המערכת שתהליך הפיתוח והרישוי האזרחי שלה הסתיים הוכיחה את אמינותה וביצועיה הטובים והיא מהווה חידוש חשוב והכרחי בהגנה על הנוסעים, בתעופה האזרחית, כנגד גורמי הטרור" אמר שטרית.
 
חברת אלתא שפיתחה את המערכת, בשיתוף עם התעשיה האווירית תציין היום בטקס מיוחד שיערך במפעלי החברה, בהשתתפות השר שטרית את קבלת הרישוי למטוס הנוסעים הראשון, בואינג 767, המצוייד במערכת החדשנית.