החשב הכללי חתם עם חברת "ישראייר" על הסכם מרכזי להטסת עובדי המדינה בתפקיד

ההסכם מעניק הנחות ניכרות ברכישת כרטיסי טיסה עבור עובדי המדינה הנוסעים לחו"ל בתפקיד בטיסות סדירות, ולראשונה גם בטיסות שכר (צ'רטר) ושירותי קרקע שיינתנו על ידי חברת 'ישראייר'


00:00 ,13.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם מעניק הנחות ניכרות ברכישת כרטיסי טיסה עבור עובדי המדינה הנוסעים לחו"ל בתפקיד בטיסות סדירות, ולראשונה גם בטיסות שכר (צ'רטר) ושירותי קרקע שיינתנו על ידי חברת 'ישראייר'
 
החשב הכללי, שוקי אורן, חתם עם חברת "ישראייר" על הסכם מרכזי לרכישת שירותי טיסה עבור עובדי המדינה במסגרת תפקידם. במסגרת ההסכם תיהנה הממשלה מהנחות ניכרות על מחירי המחירון של החברה ברכישת כרטיסי טיסה לטיסות סדירות ולראשונה גם בטיסות שכר וכן עבור שירותי קרקע שתספק החברה. כמו-כן ההסכם מגדיר הסדרים והטבות מיוחדות בגין שינוי וביטול כרטיסי טיסה וכן עבור נשיאת מטען עודף המחויב מתוקף תפקידם של עובדי המדינה.
 
עד כה טסו עובדי מדינה בתפקיד רק בטיסות סדירות ולא בטיסות שכר בשל דמי הביטול ושינוי השם הגבוהים בטיסות שכר. בעקבות ההסכם החדש בכוונת החשב הכללי לקבוע הנחיות לפיהן עובדים יטוסו ככל שהדבר אפשרי גם בטיסות שכר.
 
החשב הכללי, שוקי אורן, מסר כי ההסכם עם חברת 'ישראייר' מהווה נדבך נוסף במדיניות פתיחת שוק הטיסות הממשלתי לתחרות, כאשר המטרה היא לחסוך בהוצאות הטיסה של הממשלה תוך שמירה על רמת שירות נאותה, ואימוץ מודלים תחרותיים כמקובל בשוק העסקי.
 
הרפורמה שמבצע החשכ"ל בביצוע תקציב נסיעות עובדי המדינה לחו"ל כוללת את פתיחת שוק הטיסות לתחרות בין כל חברות התעופה, אכיפת האיסור על צבירת נקודות הנוסע המתמיד לעובדי המדינה והפעלת סוכנות הנסיעות הממשלתית באמצעות ע.מ.י. יצוין כי תפקיד סוכנות הנסיעות הממשלתית הוא לספק למשרדי הממשלה כרטיסי טיסה ושירותי קרקע המתאימים לצרכיהם, במחירים הזולים ביותר ובהתאם להנחיות החשב הכללי. סוכנות הנסיעות הממשלתית הונחתה להטיס עובדים גם בטיסות שכר, בכפוף ללוח הזמנים של הנוסע בתפקיד וגמישותו "לספוג" עיכוב בטיסות (כפי שקורה לעיתים בטיסות שכר).
 
עד כה השיגה הממשלה הסכמים עם למעלה מ- 10 חברות תעופה, בהן קונטיננטל, דלתא-איירליינס, אייר-קנדה, לופטהאנזה, סוויס, אוסטריין-איירליינס, אייר-פרנס, בריסל-איירליינס, מאלב, צ'כיה איירליינס, איבריה, אירוסוויט ואל-איטליה.
 
מנהל מינהל הרכש הממשלתי, רו"ח ליאור אגאי, הוסיף כי בכוונת מינהל הרכש הממשלתי להגיע להסכמים דומים עם חברות תעופה נוספות שיציעו לממשלה תנאים משופרים. כתוצאה מהתחרות מושג חיסכון של עשרות אחוזים ברכישת כרטיסי הטיסה ולהערכתו מדובר בחיסכון שעשוי להסתכם בלמעלה מעשרה מיליוני ₪.