החל מהשבוע: קוריאן אייר ביטלה טיסות המטען לישראל ותפעיל 3 טיסות במטוסי קומבי

החברה השעתה את פעילות מטוסי המטען בקו תל אביב – סיאול אך תפעיל מחדש טיסת מטוס מטען ב-23 באוקטובר. מנכ"ל Cargo GSA, נציגת קוריאן בישראל: פעילות השוק הישראלי ביבוא וביצוא לא תיפגע


00:00 ,18.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה השעתה את פעילות מטוסי המטען בקו תל אביב – סיאול אך תפעיל מחדש טיסת מטוס מטען ב-23 באוקטובר. מנכ"ל Cargo GSA, נציגת קוריאן בישראל: פעילות השוק הישראלי ביבוא וביצוא לא תיפגע
 
חברת קוריאן אייר הפסיקה ביום שישי האחרון (15 במאי) את הפעלת טיסות מטוסי המטען בין ישראל לסיאול. החברה, אשר הפעילה עד לאחרונה חמש טיסות שבועיות בקו תל אביב – סיאול, הפעילה שלוש טיסות במטוסי קומבי (נוסעים + מטען) ושתי טיסות מטוסי מטען, כאשר לפני מספר חודשים בוטלה טיסת מטען אחת ונותרה פעילות של מטוס מטען אחד בקו.
 
בשיחה שערכה מערכת Port2port עם ערן זילברמן, מנכ"ל Cargo GSA, נציגתה של חברת קוריאן אייר בישראל,ציין זילברמן כי הסוכנות הישראלית הצדיקה את ההחלטה של חברת קוריאן להשעות את פעילות מטוסי המטען בקו ת"א - סיאול, ואמר כי "אין שום הגיון כלכלי ומסחרי להפעיל כיום טיסת מטען במצב השוק הנוכחי".
 
יחד עם זאת ציין זילברמן כי טיסת המטען בין תל אביב וסיאול תחזור לפעול בעונת החורף הקרובה, החל מה-23 באוקטובר, וכי ההחלטה על השעיית פעילות מטוס המטען הינה בגדר "ירידה לצורך עלייה".
 
זילברמן הדגיש כי פעילות השוק הישראלי – ביבוא וביצוא - לא תיפגע, וכי בקו תל אביב סיאול פועלות שלוש טיסות שבועיות במטוסי קומבי, דבר המאפשר הובלה של 90 טון מטען בשבוע. לדברי זילברמן, כיום קיים היתר להכניס למטוסי הקומבי מטענים שעולים בדרך כלל על מטוסי מטען בלבד (פאלט 20 רגל) כך שהדבר מרחיב את האפשרויות העומדות בפני היבואנים והיצואנים הישראלים.
 
מנכ"ל Cargo GSA ציין עוד כי המגמה השלטת כיום במגזר התעופה היא צמצום תדירות טיסות בקווים לאור המיתון הכלכלי והירידה בנפחים, מגמה אשר, לדבריו, תתבטא היטב בלוחות הזמנים החדשים של חברות התעופה לקראת עונת החורף הקרובה.