החל המשא ומתן בין ישראל לאיחוד האירופי לכינון הסכם תעופה גלובלי

חתימה על ההסכם צפויה להביא להוזלה ניכרת במחירי הטיסה וחבילות הנופש עבור הנוסע הישראלי. גדעון סיטרמן: מדובר בצעד חשוב וראשון מסוגו


00:00 ,03.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חתימה על ההסכם צפויה להביא להוזלה ניכרת במחירי הטיסה וחבילות הנופש עבור הנוסע הישראלי. גדעון סיטרמן: מדובר בצעד חשוב וראשון מסוגו
 
ישראל והאיחוד האירופי פתחו לראשונה בשיחות לכינון הסכם תעופה גלובלי אחיד עם מדינות האיחוד שנועדו לעודד את התחרות בתעופה האזרחית בין ישראל ואירופה.
 
בראש המשלחת הישראלית לשיחות שהתקיימו בבריסל עמד מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, והשתתפו בה מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, ומנהל אגף כלכלה במשרד, אבי ירושלמי.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי מדובר בצעד חשוב וראשון מסוגו שבו ישראל והאיחוד האירופי דנו לראשונה על שורה של הסכמים שנועדו להגדיל את חופש התנועה של חברות התעופה ולאפשר לנוסעים חופש בחירה רחב יותר.
 
נציגי האיחוד האירופי ציינו כי הסכמים דומים כבר נחתמו בין האיחוד האירופי למדינות הבלקן, ארה"ב ומרוקו, ומתברר כי שני הצדדים נהנו מעלייה משמעותי בהיקף הטיסות. לדבריהם, חתימה על הסכם עם ישראל צפויה להביא להוזלה ניכרת במחירי הטיסה וחבילות הנופש עבור הנוסע הישראלי.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי בתחילת שנת 2008 צפוי להתקיים מפגש נוסף בין נציגי האיחוד האירופי לישראל שבו ידונו הצדדים בהיבטים הטכניים של ההסכמים שצפויים להיחתם.