הושג סיכום בנושא "שמים פתוחים"

עפ"י סיכום שאליו הגיעו אתמול משרדי התחבורה, האוצר והתיירות בנושא "שמים פתוחים", יקבל לידיו שר התחבורה שטרית, בטרם יחליט בבקשות הנוגעות לרשיונות טיסה, חוות דעת של ועדה מקצועית, כאשר ההחלטה הסופית תהא שמורה בידיו.


00:00 ,10.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עפ"י סיכום שאליו הגיעו אתמול משרדי התחבורה, האוצר והתיירות בנושא "שמים פתוחים", יקבל לידיו שר התחבורה שטרית, בטרם יחליט בבקשות הנוגעות לרשיונות טיסה, חוות דעת של ועדה מקצועית, כאשר ההחלטה הסופית תהא שמורה בידיו.
 
שר התחבורה בירך אמש על הסיכום, סיכום המשאיר בידיו את הסמכויות הנוגעות למתן רשיונות טיסה לישראל. השר שטרית ציין כי מדובר באימוץ עמדתו שהוצגה לאורך כל הדרך וכי החלטה זו מהווה הישג לתעופה הישראלית ולכלכלה הישראלית.
 
השר שטרית אמר אתמול בישיבת הממשלה, שדנה בחוק ההסדרים ובפרט בנושא "שמים פתוחים", כי לו היו פוגעים בסמכויותיו המקצועיות הללו, היתה נוצרת סכנה ממשית לענף התעופה בישראל. לדבריו, שום מדינה בעולם לא מוותרת על נכסיה האסטרטגיים וגם אין אף מדינה, זולת ארה"ב, שבה נהוגים 'שמים פתוחים'. "מן הראוי שישראל תנהג כך גם כן ולא תפקיר יותר מ- 7000 עובדים בתעשיית התעופה המקומית".
 
שר התחבורה הוסיף וטען כי יש לזכור שהחברות הישראליות פועלות מעמדת נחיתות מול החברות הזרות. "כך למשל, נגבו מחברת אל על בשנת 2004 הוצאות ביטחון בגובה 90 מיליון דולר, הוצאות שאין להן אח ורע. בנוסף, נכפים על חברות הישראליות תנאים קשים לתחרות במיוחד באמצעות החופש השישי, ויתרה מזאת – בדיקה פשוטה תראה כי ברוב המקרים, מחיריה של חברת אל על הינם זולים ממתחרתה הזרה".
 
השר הוסיף וציין בפני השרים כי עד היום לא הוגשה אף בקשה מצד חברה חדשה לקבלת רשיון תעופה. הבקשה היחידה הוגשה ע"י חברת DHLשקיבלה אישור בתוך שבוע ממועד הגשת הבקשה.
 
לגבי חברות ה- low costהצהיר השר שטרית כי הוא קורא לחברות שכאלו להגיש בקשות לטוס לישראל, ובהחלט יהיה נכון לקבל את בקשתן. הוא גם ציין כי גם חברות שכאלו טרם הגישו בקשות.
 
 
אל על: אנחנו לומדים את החלטת הממשלה
 
בהתייחס להחלטת ממשלת ישראל מאתמול בנושא, מסר חיים רומנו, מנכ"ל אל על כי: "אנחנו לומדים את החלטת הממשלה, וכפי שאמרנו בעבר חברת אל על תומכת בתחרות חופשי ובתנאים הוגנים ורואה לעצמה חובה להמשיך ולפתח את התיירות והתנועה האווירית לישראל וממנה. חברת אל על נכונה לשיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים בנושא בכללם הממשלה וגופים ציבוריים אחרים".