הושג הסכם עבודה בין הנהלת חברת אל על לבין נציגות והסתדרות העובדים

לאחר דיונים של כ- 8 חודשים אשר התנהלו בין הנהלת חברת אל על לבין נציגות העובדים וההסתדרות, הגיעו הצדדים להבנות באשר לצרכים המשתנים של החברה וחתמו על הסכם עבודה חדש. ההסכם הובא ע"י מנכ"ל החברה מר עמוס שפירא ואושר על ידי דירקטוריון החברה


00:00 ,23.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס שפירא מנכ"ל אל על (בתמונה משמאל) ציין כי הסכם העבודה החדש מהווה אירוע משמעותי נוסף בהפיכתה של החברה לחברה עסקית וגמישה המתמודדת בשוק תחרותי

לאחר דיונים של כ- 8 חודשים אשר התנהלו בין הנהלת חברת אל על לבין נציגות העובדים וההסתדרות, הגיעו הצדדים להבנות באשר לצרכים המשתנים של החברה וחתמו על הסכם עבודה חדש. ההסכם הובא ע"י מנכ"ל החברה מר עמוס שפירא ואושר על ידי דירקטוריון החברה בראשות מר מיכאל לוי, והוא כפוף לאישור רשות החברות הממשלתיות.

עמוס שפירא מנכ"ל אל על ציין כי הסכם העבודה החדש מהווה אירוע משמעותי נוסף בהפיכתה של החברה לחברה עסקית וגמישה המתמודדת בשוק תחרותי.

במסגרת ההסכם הוסדרו מספר נושאים מהותיים:

- הסכם דור ההמשך המאפשר העסקת עובד כך שבתום 5 שנות עבודתו יוחלט האם להמשיך העסקתו כעובד לשנים רבות בחברה ועד גיל פרישה, בהתאם למקצועיות העובד ונחיצותו.

- הסכם דור ההמשך מאפשר גמישות ניהולית ביחסי העבודה המחויבת בשוק דינמי יחד עם הורדת עליות משמעותית .

- הוארך ההסכם של העובדים הזמניים עד שנת 2008.

- סוכמו ההתייעלויות של כל המגזרים בחברה במטרה לבצע את לוח הטיסות של החברה לשנה הקרובה – בכלל זה קיצור זמן השהייה של הטייסים והדיילים בצפון אמריקה בקיץ.

- הסכם העבודה של העובדים הקבועים בחברה הוארך ללא תוספת עלות עד סוף שנת 2005.


מהנהלת החברה נמסר כי היא רואה הישג מיוחד בחתימת הסכם דור ההמשך המסדיר לראשונה נושא אשר משך שנים הקשה על פעילות אל על, אשר נדרשה לחילופי עובדים לעיתים קרובות ולאובדן ידע מקצועי תוך כדי השגת גמישות ניהולית והורדת עליות.

עמוס שפירא, מנכ"ל אל על, ציין כי את המאמצים הוביל סמנכ"ל משאבי אנוש ראובן וירובניק יחד עם המשנה למנכ"ל יצחק אמיתי וסמנכ"ל הכספים ניסים מלכי, שפעלו בשיתוף פעולה מלא עם נציגות העובדים וההסתדרות על מנת להגיע להסכם עבודה אשר מצעיד את החברה קדימה.

הנהלת החברה ונציגות העובדים ביקשו להודות באופן מיוחד למר מיכאל לוי, יו"ר היוצא על התמיכה לאורך הדרך ועל תרומתו הרבה להביא את אל על להתייצבות ורווחיות בתקופה בלתי אפשרית.

ראובן וירובניק ציין כי הסכם זה יאפשר המשך העסקתם של חלק מקבוצת העובדים הזמניים שעזבו את החברה בסוף שנת 2003. יתרה מכך , בכל שנה תוכל אל על לחדש את מאגר העובדים המקצועיים בכל תחומי פעילותה, מתוך קבוצת העובדים זמניים במידה והוכיחו את עצמם.

בחברת אל על מועסקים 5400 עובדים בארץ ובעולם מתוכם 2000 עובדים זמניים, בממוצע שנתי.