האוצר קיבל הדרישה לסבסד דמי הובלת מטענים דחופים דרך האוויר מתחילת השביתה בנמלים

על פי ההצעה, מסכימה הממשלה לסבסד את העלות הנוספת הכרוכה ביבוא ויצוא טובין דרך האוויר, כשגובה הסבסוד יהיה בשיעור שלא יעלה על 65% מעלויות ההובלה האווירית המגלם את הפער בין הובלה ימית להובלה אווירית.


00:00 ,10.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי ההצעה, מסכימה הממשלה לסבסד את העלות הנוספת הכרוכה ביבוא ויצוא טובין דרך האוויר, כשגובה הסבסוד יהיה בשיעור שלא יעלה על 65% מעלויות ההובלה האווירית המגלם את הפער בין הובלה ימית להובלה אווירית.

האוצר קיבל את דרישת לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שלפיה תסובסד ההובלה של מטענים דחופים דרך האויר, החל מתחילת השביתה בנמלים. הממשלה תעביר את הסבסוד להתאחדות התעשיינים וזאת תעביר את הסבסוד ליבואנים וליצואנים עצמם, אשר עומדים בקריטריונים ובתנאים מוגדרים.
הסבסוד לא יעלה על 65% מגובה הוצאות ההובלה דרך האוויר של טיסות הלוך חזור מישראל ליעד בחו"ל. גובה הסבסוד לא יעלה על 150,000$ (דולר ארה"ב) ליום טיסות, ובכל מקרה לא יעלה על סכום כולל של 1,500,000$ (דולר ארה"ב). הסובסידיה הינה סופית ומוחלטת, והממשלה לא תשלם כל סובסידיה נוספת, או כל סכום אחר בגין פעילות זו מכל סיבה שהיא.

על עוסק המעוניין לקבל את הסבסוד מוטל להוכיח את עמידתו בתנאים המוגדרים ועליו להציג תצהיר חתום בידי מורשה חתימה מטעם החברה באישור עורך דין, לפיו הוא עומד בקריטריונים. עורך הדין יאשר, כי מורשה החתימה אכן מוסמך לחתום ולהתחייב בשם החברה.

בנוסף, יש להציג אישור רואה חשבון כי הוא עומד בקריטריונים המפורטים; חשבון ספק שהוצא עבור אותם טובין על ידי היצואן בארץ, או הספק בחו"ל, לפי העניין; שטר מטען אווירי, בו מתוארים הטובין שהוטסו ומפורטת כמותם; חשבונית עבור תשלום 35% מערך ההטסה, ע"י העוסק; חשבונית חב' התעופה / סוכן מכס / משלח בינלאומי על תשלום כלל דמי ההובלה עבור אותם; טובין שבבעלות עוסק. לעניין זה יודגש כי דמי הובלה משמעותם לעניין זה, עלות ההובלה במטוס בלבד המשולמת לחברת התעופה ללא עמלות ו/או תשלומים ו/או אגרות.

עוד הוחלט כי התאחדות התעשיינים תמסור לידי מר ראובן מלצר, מנהל תחום בכיר בהנהלת אגף המכס, את המסמכים המפורטים לא יאוחר מיום 10.10.04.תשלום הסובסידיה להתאחדות התעשיינים לא יעלה על 150,000$ ליום טיסות כפי שצויין, או בהתאם להובלה שבוצעה בפועל על ידי עוסקים אשר עמדו בתנאים ובקריטריונים בהתאם להגשת המסמכים המפורטים, לפי הנמוך. התשלום יבוצע בתוך 60 יום, מיום קבלת המסמכים.

כל המסמכים שצוינו יישמרו אצל העוסק עד לבדיקת המכס ובהתאם לכל דין. היבואנים והיצואנים יהיו האחראים הבלעדיים לכל נזק ו/או אובדן שייגרם כתוצאה ו/או עקב ההובלה האווירית, לרבות נזק ואובדן שייגרם בידי עובדים ו/או כל מי שבא מכוחם או מטעמם של היבואנים/יצואנים, לרבות חברות השילוח וסוכני המכס. המדינה בכל מקרה לא תהיה אחראית ולא תישא בכל תשלום, הוצאה, אובדן, או נזק מכל סוג שהוא היה וייגרם ליבואן/יצואן ו/או לעובדיהם ו/או לרכושם ו/או לכל מי שבא מכוחה.

נקבע כי התאחדות התעשיינים תעדכן את כל הגופים הכלכליים דרך לשכת התאום, תפרסם בכלי התקשורת הציבוריים, ובאמצעים אחרים העומדים לרשותה, את דבר קיומה של הסובסידיה להטסת מטענים דחופים, ואת התנאים לקבלתה.


להלן תנאים נוספים ליצואנים:

1. על היצואן להמציא חוזי אספקה (לעניין זה – חוזה, לרבות אישור אספקה) עם היבואנים בחו"ל:
  • תאריכי האספקה יהיו לא יאוחר מ-30.08.04.
  • בהסכם ישנו סעיף פיצויים שגובהם בגין הפרה עולה על 10,000$ סך הכל, או ביטול ההזמנה במקרה של איחור באספקה.
  • היקף הטובין המיוצאים במסגרת ההסדר, הוא המינימום הנדרש כדי להימנע מהפרת החוזה עם היבואן בחו"ל.
  • לא יאושר היקף החורג מהיקף היצוא הכולל של היצואן במהלך התקופה הזהה בשנה שעברה, למעט מקרים חריגים שיבדקו ויאושרו על ידי צוות בראשות מר עמי סגל, סגן בכיר למנהל המכס ומע"מ.
2. לחילופין, הטובין המיוצאים הם מתכלים או שאי אספקתם במועד תהווה סיכון לחיי אדם.

3. בכל מקרה מדובר בטובין שהיו מיועדים להישלח בדרך הים.

4. ההובלה איננה ולא הייתה אמורה להיות ממומנת על ידי מי שאינו היצואן.


להלן תנאים נוספים ליבואנים:

1. יבוא הטובין – הכרחי ודחוף – ללא יבוא הטובין ייסגר קו יצור במפעל בארץ (המינימום הנדרש).

2. חומרי גלם בהיקף דומה, יובאו בתקופה זהה בשנה שעברה, למעט מקרים חריגים שיבדקו (הזמנות חדשות) ויאושרו על ידי צוות בראשות מר עמי סגל, סגן בכיר למנהל המכס ומע"מ.

3. לחילופין, הטובין המיובאים הם מתכלים או שאי אספקתם במועד תהווה סיכון לחיי אדם.

4. בכל מקרה מדובר בטובין שהיו מיועדים להישלח בדרך הים.

5. ההובלה איננה ולא הייתה אמורה להיות ממומנת על ידי מי שאינו היבואן.