דלתא ונורת'ווסט מתאחדות בעסקה בשווי 17.7 מיליארד דולר

המיזוג בין חברות התעופה ייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם אשר תיקרא "דלתא". לדלתא ולנורת'ווסט יהיו הכנסות מצטברות שנתיות של יותר מ-35 מיליארד דולר והן יפעילו צי של כ-800 מטוסים


00:00 ,15.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המיזוג בין חברות התעופה ייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם אשר תיקרא "דלתא". לדלתא ולנורת'ווסט יהיו הכנסות מצטברות שנתיות של  יותר מ-35 מיליארד דולר והן יפעילו צי של כ-800 מטוסים
 
דלתא איירליינס (DAL) ונורת'ווסט (NWA) הודיעו היום על הסכם לפיו 2 חברות התעופה יאוחדו בעסקה המוערכת ב-17.7 מיליארד דולרים, אשר תיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם.
 
חברת התעופה החדשה, אשר תקרא דלתא, תשלב את רשתות הקווים המשלימים של חברות התעופה, שביחד יציעו לנוסעים יותר אפשרויות, מחירים תחרותיים וחווית טיסה עליונה - ליותר יעדים מכל חברה תעופה אחרת בעולם.
 
תחת תנאי ההסכם, בעלי המניות של נורת'ווסט יקבלו  1.25 מניות דלתא עבור כל מניית נורת'ווסט שבבעלותם. המיזוג נתון לאישור בעלי מניות דלתא ונורת'ווסט ולאישורים רגולטוריים. צפוי שהבדיקה הרגולטורית תושלם במהלך השנה. עד לקבלת האישורים הנדרשים לביצוע העסקה לא יחולו כל שינויים בלוחות הזמנים של שתי החברות, בתוכניות הנוסע המתמיד, בשרות לנוסע או במבנה הניהולי של החברות.
 
מנכ"ל דלתא, ריצ'רד אנדרסון, יהיה מנכ"ל החברה המשולבת. אד באסטיין, נשיא ומנהל הכספים הראשי של דלתא (CFO), ימלא את אותם התפקידים בחברה המאוחדת. דאג סטינלנד, המנכ"ל העכשווי של נורת'ווסט, יהיה חבר במועצת המנהלים של החברה החדשה. לדלתא יהיו משרדי ניהול בינלאומיים באמסטרדם, פריז וטוקיו. כמו כן יפעלו משרדי ניהול באטלנטה, מיניאפוליס/ סנט פול ובניו יורק. משרדי ההנהלה הראשית העולמיים יהיו באטלנטה.
 
"דלתא ונורת'ווסט הנן התאמה מושלמת", אמר ריצ'ארד אנדרסון, מנכ"ל דלתא. "היום אנו מודיעים על עסקה שהיא בדבר תוספת, לא החסרה, ושל שילוב רשתות קצה הפותח עולם של הזדמנויות לנוסעינו ולעובדים שלנו. ביחד, אנו יוצרים את חברת התעופה המובילה בעולם – חברת תעופה שהיא בטוחה מבחינה פיננסית, מסוגלת להשקיע בעובדים ובלקוחות שלנו, ובנויה להיאבק בשוק בו התחרות הולכת וגדלה".
 
דאג סטינלנד, מנכ"ל נורת'ווסט, אמר: "ההודעה של היום היא מרגשת עבור נורת'ווסט ועובדיה. חברת התעופה החדשה תציע מגוון מוביל של נתיבים ברחבי ארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה. חברת התעופה תוכל גם להתאים טוב יותר את המטוסים הנכונים לנתיבים הנכונים, ולהפוך את התחבורה ליעילה יותר על פני כל הרשת שלנו. בקיצור, איחוד נורת'ווסט ודלתא יאפשר לחברת התעופה המחוזקת לממש את הפוטנציאל הגלובלי המלא שלה ולהשקיע בעתיד".
 
האיחוד הנ"ל ירחיב את יעדי ההגעה הבינלאומיים והפנימיים של דלתא, ולא תהיה כל הפחתה במספר נמלי המאסף (hubs). החברה המאוחדת תאפשר לנוסעים לטוס ליעדים נוספים, ליהנות מאפשרויות לוחות זמנים רבות יותר, וליהנות מאפשרויות רבות יותר של צבירת ופדיית מיילים של נוסע מתמיד - במה שתהפוך להיות תוכנית הנוסע המתמיד הגדולה בעולם.
 
החברה והשותפות האזוריות שלה יספקו גישה ליותר מ-390 יעדים ב-67 מדינות. לדלתא ולנורת'ווסט יהיו הכנסות מצטברות שנתיות של  יותר מ-35 מיליארד דולר, הן יפעילו צי של 800 מטוסים בקירוב ויעסיקו כ-75,000 אנשים.