דלתא איירליינס יוצאת מתהליך צ'פטר 11

חברת התעופה השלימה את תוכנית השינויים שלה כשנה לפני התאריך המיועד תוך השגת שיפורים פיננסיים. החברה דיווחה על סיום 4 רבעונים רצופים עם רווח תפעולי של 155 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007


00:00 ,01.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה השלימה את תוכנית השינויים שלה כשנה לפני התאריך המיועד תוך השגת שיפורים פיננסיים. החברה דיווחה על סיום 4 רבעונים רצופים עם רווח תפעולי של 155 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007
 
בהמשך להליך מוצלח ויעיל של בנייה מחדש שנמשך 19 חודשים הפכה דלתא את עסקיה מיסודם והיא מועמדת להצטרף לרשימת המבצעים הפיננסיים והתפעוליים הטובים ביותר. בין הישגי הבנייה-מחדש של החברה, הצליחה דלתא  להשלים את תוכנית השינויים המשמעותית כשנה לפני התאריך המיועד, תוך השגת שיפורים פיננסיים שנתיים בסך של 3 מיליארד דולרים; דיווחה על סיום 4 רבעונים רצופים עם רווח תפעולי, עם רווח תפעולי של 155 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2007; צמצמה את החוב ב-50%, מ-16.9 מיליארד דולרים ב-30.5.2005 ל-7.6 מיליארד דולרים ב-31.3.07; והגדילה את ההכנסות הממוצעות לנוסע על ידי צמצום נפח הפעילות בארה"ב והרחבת הפעילות הבינלאומית.
 
במהלך ההכרזה על הישגי החברה, מסר ג'רלד גרינסטיין, מנכ"ל דלתא: "זהו יום גדול בהיסטוריה של דלתא – יום שלא יכול היה להתקיים ללא העבודה הקשה וההקרבה של אנשי דלתא ברחבי העולם. באמצעות הליך הבנייה מחדש אנו תיקנו בהצלחה את המאזן, שיפרנו את חוויית הלקוח, הרחבנו את מערכת הנתיבים הבינלאומיים שלנו ובנינו פלטפורמה להצלחה עתידית. דלתא מהווה כעת מתחרה חזקה בתעשייה קשוחה, ואנו בטוחים שאנו נזכה מחדש במקום לו אנו ראויים כמובילי הענף". "יציאה מהליך צ'פטר 11 היא לא סיומו של מסע; במקום, זהו תחילתו של עידן חדש ומשגשג בדלתא. אתגרים רבים לפנינו – ותודות להליך המוצלח שקיימנו של בנייה-מחדש, אנו חזקים יותר וממוקמים בצורה טובה יותר לפגוש אותם", הוסיף גרינסטיין.
 
"במקום לבצע קיצוץ עלויות סתמי, דלתא השתמשה בהליך הצ'פטר 11 בכדי לבצע שינוי מוחלט בכל היבט של העסק ובכדי ליצור פלטפורמה להצלחה לטווח רחוק, אשר תאפשר לנו להחזיק מעמד גם במצבי חוסר ודאות שעלולים לשרור בעתיד בתעשיית התעופה", מסר אדווארד בסטיין, מנהל כספים ראשי של דלתא. "עם תחשיב עלויות מוביל, שיפור ביצועי הכנסה ובסיס פיננסי איתן אנו יוצאים מהליך הצ'פטר 11 בעמדת כוח, ואנו מוכנים להתקדם מהמומנטום הזה", הוסיף בסטיין.
 
דלתא תנפיק מניות חדשות בראשית מאי 2007. מניות אלו אושרו לרישום בבורסה של ניו יורק (NYSE), והמסחר בהן התחיל ב-26 באפריל 2007, על בסיס "When Issued" (DAL.WI), כאשר המסחר "הרגיל" צפוי להתחיל ב-3 במאי 2007 תחת הסימול DAL.