דירקטוריון חברת ק.א.ל אישר תוכנית הבראה והתייעלות

דירקטוריון חברת ק.א.ל אישר תוכנית הבראה והתייעלות לחברה, הכוללת שינוי מבנה ארגוני, מעבר לעבודה על פי מרכזי רווח פנימיים ושינויים מקיפים בתחומי השיווק, המידע והבקרה. התוכנית הוכנה על ידי חברת "גיל אסטרטגיות", בשיתוף עם משרד רואי החשבון זיו את האפט


00:00 ,22.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ק.א.ל סיימה את חודש נובמבר באיזון של הוצאות מול הכנסות

דירקטוריון חברת ק.א.ל אישר תוכנית הבראה והתייעלות לחברה, הכוללת שינוי מבנה ארגוני, מעבר לעבודה על פי מרכזי רווח פנימיים ושינויים מקיפים בתחומי השיווק, המידע והבקרה. התוכנית הוכנה על ידי חברת "גיל אסטרטגיות", בשיתוף עם משרד רואי החשבון זיו את האפט. יישום התוכנית מבוצע בשיתוף מלא של עובדי החברה. הדירקטוריון הסמיך את יו"ר החברה, שמואל ברקוביץ', לבצע את כל השינויים הנדרשים למימוש תוכנית ההבראה.

ברקוביץ' מסר שבשנים האחרונות, מאז קיבלה החברה בשנת 1999 רשיון מפעיל ורכשה שני מטוסי מטען, היא סבלה מהפסדים. בשלוש השנים הראשונות היו ההפסדים מתונים. בשנת 2003, עם החכרת מטוס מטען שלישי, ציפתה החברה להגיע לאיזון אולם ההפסדים גברו.

ברקוביץ' הדגיש שמהלכים שביצעה הנהלת החברה בחודשים האחרונים החלו להוכיח את עצמם וחודש נובמבר הסתיים באיזון של הוצאות מול הכנסות. הוא ציין שהוא משוכנע שתוכנית ההבראה שאושרה כעת תביא לאיזון פעילות החברה ולמעבר לרווח תפעולי קטן כבר בשנת 2004. בכוונת החברה להציג את תוכנית ההבראה בכנס של לקוחותיה שתערוך בקרוב.

בימים האחרונים הודיעו מנכ"ל החברה, דב קוניאק וסמנכ"ל התפעול של החברה, מיקי גת, על התפטרותם. ברקוביץ' מסר שועדה מטעם דירקטוריון החברה עוסקת בימים אלו באיתור וראיונות עם מועמדים לתפקידים אלו. ההחלטה צפויה בקרוב מאוד ושמות המנכ"ל ומנהל התפעול החדשים יתפרסמו לאחר קבלת החלטה.

חברת ק.א.ל טסה ליעדים באירופה, ארצות הברית ואפריקה. החברה היא בעלת מסוף מטען בלייז' בבלגיה בשותפות עם אגרקסקו, שמעניק שרותים למטוסי ק.א.ל וכן לחברות אחרות. ברקוביץ' הדגיש שפעילות המסוף היא מאוזנת מבחינה תקציבית. בחברה מועסקים 100 עובדים (120 עובדים עם המסוף בלייז'). היקף המכירות השנתי של החברה מסתכם ב- 110 מיליון דולר.

חברת ק.א.ל נמצאת בבעלות ההתישבות, באמצעות חברת ניר שיתופי ומועצות יצור. החברה הוקמה בשנות השבעים, כשהרעיון בבסיס הקמתה היה להבטיח שרות, זמינות ומחירים תחרותיים ביצוא התוצרת החקלאית ולתרום בדרך זו לביסוסו ופיתוחו של היצוא החקלאי.