דו"ח הועדה לבדיקת בטיחות הטיסה באילת הוגש היום לשר התחבורה

דו"ח הועדה לבדיקת בטיחות תפעול מטוסי סילון בשדה התעופה באילת, שהוגש היום לשר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, מצביע על 12 חריגות בטיחות המסכנות את המשך פעילותם של המטוסים הכבדים בתעופה הפנים ארצית באילת


00:00 ,10.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
הועדה מצביעה על 12 ליקויי בטיחות המסכנים את פעילות המטוסים הכבדים

דו"ח הועדה לבדיקת בטיחות תפעול מטוסי סילון בשדה התעופה באילת, שהוגש היום לשר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, מצביע על 12 חריגות בטיחות המסכנות את המשך פעילותם של המטוסים הכבדים בתעופה הפנים ארצית באילת.

הועדה מונתה בעקבות החלטתו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה לאסור על המראות ונחיתות של מטוסים כבדים בשדה התעופה באילת החל מ- 11 בנובמבר 2002.

על פי ההחלטה תופנה תנועת המטוסים הסילונים הכבדים משדה התעופה באילת לשדה התעופה בעובדה, הממוקם כ- 45 קילומטר צפונית לאילת.

שר התחבורה החליט על ההגבלה בעקבות ממצאים שהוצגו לפניו על ידי ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר לפיהן קיימים ליקויי בטיחות במסלול שדה התעופה באילת, המהווים סכנה בטיחותית חמורה למטוסי סילון כבדים הממריאים או נוחתים בשדה.

הועדה קובעת כי רק לאחר שיתוקנו לפחות שני מפגעי בטיחות חמורים מתוך ה- 12 הליקויים שנמצאו, ניתן יהיה לאפשר את המשך פעילותם של המטוסים הסילוניים באילת וזאת במגבלות מסויימות.

בישיבה שהתקיימה היום בלשכת שר התחבורה בהשתתפות מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ', מנכ"ל "ישראייר", סבינה בירן וחברי ועדת הבדיקה נמסר כי רשות שדות התעופה כבר החלה בהליכים הנדרשים לתיקון אחד הליקויים העיקריים בשדה.

שר התחבורה נפגש היום גם עם נציג התאחדות בתי המלון אהרון דקל ושמע את עמדתו בנושא. ביום ראשון הקרוב יפגש סנה גם עם ראש עיריית אילת גבי קדוש.

באשר למפגע השני – שר התחבורה הנחה את מנכ"ל משרדו, סלמן בן ציון לסייר בשדה התעופה עוד השבוע במטרה לבחון פתרונות אפשריים להסרת המפגע.

סנה הדגיש כי רק לאחר שיוסרו המכשולים במסלול שדה התעופה באילת ניתן יהיה להחזיר את פעילותם של המטוסים הכבדים באילת להיקפם המלא וזאת בהתאם למגבלות שיוחלט עליהם.

שר התחבורה ציין כי הדליקה שפרצה השבוע במנוע מטוס ארקיע באילת, שבעקבותיה נאלץ הטיס להפסיק את ריצת ההמראה של המטוס, רק ממחישה את הסכנות הצפויות למטוסים גדולים "לא נאפשר מציאות שבה עלול להתרחש אסון "פל- קל" תעופתי. נתקן את הליקויים הדרושים כדי למנוע סכנות מיותרות" הוסיף סנה.