גם ישראייר עותרת לבג"צ בנושא טיסות אל על לאילת

החברה חידשה את עתירתה לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה. טוענת: "ההחלטה התקבלה בחטף וללא בחינה יסודית של האינטרס הציבורי"


00:00 ,09.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה חידשה את עתירתה לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה. טוענת: "ההחלטה התקבלה בחטף וללא בחינה יסודית של האינטרס הציבורי"
 
בהמשך להחלטת שר התחבורה לאפשר לחברת אל על להפעיל קו טיסות בין נתב"ג לאילת, חידשה היום חברת ישראייר את עתירתה לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה.

 

לדברי חברת ישראייר החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לטוס לאילת, לא רק שאינה תתרום לתחרות, היא אף עשויה לפגוע בה ולגרום לנזק בלתי הפיך שהנפגע העיקרי ממנה יהיה הצרכן.


בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, קובלת חברת ישראייר על האופן בו החליט השר על מינויה של אל על כמובילה נקובה. ההחלטה שהתקבלה על ידי השר נוגדת החלטה קודמת ומנומקת באותו עניין שהוגשה לשר על ידי רשות התעופה האזרחית בחודש אפריל 2009. על פי הרשות אין כל צורך או מקום במינוי מוביל סדיר נוסף בקו נתב"ג – אילת, וכי לכניסתה של אל על כמוביל סדיר נוסף תהיה השפעה פוגענית והרסנית. החלטת השר מתעלמת מהשאלה החשובה האם אכן קיים צורך במפעיל נוסף והאם כניסת אל על לקו אכן תועיל לאינטרס הציבורי.
 
עופר גרין, מנכ"ל חברת ישראייר: "ישראייר תומכת באופן מלא בקיומה של תחרות בריאה בענף התעופה. עם זאת, החלטת שר התחבורה, המתיימרת להגדיל את התחרות בשוק התעופה הפנים-ארצית, תפגע באופן קשה בתחרות בשוק התעופה כולו - הן הפנים-ארצי והן בקווים הבינלאומיים"
 
ישראייר מציינת בעתירתה כי במידה והייתה כוונה כנה לפתוח את הקו לתחרות אמיתית בין שלושה מובילים נקובים היה צורך להמתין עד לפתיחת השמיים באופן מלא, כך שגם ישראייר וגם ארקיע יוכלו היום לטוס לכל יעד בעולם, זאת בדומה לאל על, או לחילופין - לבצע מכרז בו אל על, שהוכרזה כבר כבעלת מונופולין בקווים מסוימים, לא תשתתף ובמקומה ישתתף מפעיל שלישי שדומה ביכולותיו לארקיע ולישראייר, ובכך תיווצר תחרות אמיתית ואפקטיבית. 

 

נזכיר כי אתמול עתרה חברת ארקיע מחדש לבג"צ בנושא החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לפעול בקו אילת - תל אביב.