גידול של 8% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2004, לעומת שנת 2003. כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים שהוצגו היום לשר התחבורה, מאיר שטרית עולה כי בשנת 2003 שונעו בנתב"ג כ- 332 אלף טון מטען, לעומת כ- 307 אלף טון מטען בשנת 2003.
הגידול בתנועת המטענים בשנת 2004 נבע בעיקר מגידול משמעותי בהיקף היצוא התעשייתי וכן ביבוא וביצוא החקלאי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2004. גורם נוסף לגידול בתנועת המטענים שהוטסו בנתב"ג היה השביתה של נמלי הים במהלך חודשי הקיץ.
לכמות המטענים שהוטסה על ידי חברות אל על וק.א.ל. נרשם גידול של 6%, לעומת שנת 2003 וחלק השוק שלהם הסתכם ב- 73.1%, לעומת 75% בשנת 2003.
בנוסף להטסת מטעני יבוא ויצוא של ישראל הטיסו אל על וק.א.ל. כמות מטענים משמעותית בין אירופה וארה"ב. כמו כן הן הטיסו מטענים בין אפריקה והמזרח הרחוק.
יצויין כי במהלך שנת 2004 אישר מינהל התעופה האזרחית לחברות ישראליות וזרות להטיס מטען בטיסות שכר לנוסעים. אישור זה הוביל לגידול שולי בהיצע הקיבולת של החברות, כאשר כמות המטען שהוטסה בטיסות שכר הסתכמה בכ- 200 טון מטען בלבד.
גידול של 8% בתנועת המטענים בנתב"ג ב- 2004
הגידול בתנועת המטענים בשנת 2004 נבע בעיקר מגידול משמעותי בהיקף היצוא התעשייתי וכן ביבוא וביצוא החקלאי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2004. גורם נוסף לגידול בתנועת המטענים שהוטסו בנתב"ג היה השביתה של נמלי הים במהלך חודשי הקיץ
00:00 ,26.01.2005
עשוי לעניין אותך
שיפור בשירות של Yang Ming מ/אל ישראל
איזי בורוביץ', יו"ר אל על נוטע עץ לכבוד ט"ו בשבט
DHL תורמת לאקי"ם: ייבאה בהתנדבות 80 אלף צמידי סיליקון בעלות של 45 אלף שקל
נשיא לשכת הספנות ליו"ר חברות הנמל: בטלו המכרז למנהל חדש לחברת "הנמל"
תדמור מראה לשטרום מי שולט באל על
התאחדות התעשיינים: הממשלה נוקטת מזה 4 שנים בסחבת מיותרת בכל הקשור לתיקון חוק היטלי סחר