גידול של 3% בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים ארציות

לאחר 5 שנים של ירידה: גידול של 3% בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים ארציות ב- 2005. ירידה של 19% נרשמה בקו הצפוני שדה דב - ראש פינה


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר 5 שנים של ירידה: גידול של 3% בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים ארציות ב- 2005. ירידה של 19% נרשמה בקו הצפוני שדה דב - ראש פינה
 
מהנתונים שהוצגו בפני שר התחבורה מאיר שיטרית עולה כי בשנת 2005 טסו כ- 1.1 מיליון נוסעים בכ- 18 אלף טיסות סדירות פנים ארציות.
 
מאז שנת 2001, שבה נרשמה עלייה של 11% בתנועת הנוסעים הפנים ארצית, חלה ירידה הדרגתית במספר הנוסעים. בשנת 2000 נרשמה ירידה של 2%. בשנת 2001 חלה ירידה נוספת של 6%, בשנת 2002 הצטמצמה הירידה ל- 3% ובשנת 2003 הגיעה הירידה בתנועה הפנים ארצית ל- 9%. בשנת 2004 חלה ירידה דרסטית במספר הטסים והיא הגיעה ל- 13%.
 
תנועת הנוסעים בקווים לאילת הסתכמה בשנת 2005 בכ- 1.024 מיליון נוסעים – גידול של 4%, לעומת שנת 2004. כ- 56% מהטיסות הפנים ארציות היו בקו שדה דב - אילת, כ-38% בקו נתב"ג – אילת וכ- 6% בקו חיפה- אילת.
 
חברת ישראייר החלה להפעיל טיסות סדירות לאילת וממנה לפני כעשר שנים, בעקבות החלטת ממשלה שאפשרה לישראייר להפעיל טיסות סדירות לאילת לצד חברת ארקיע. פלח השוק של ישראייר הסתכם בכ- 39% מכלל תנועת הנוסעים בקווים לאילת וממנה, לעומת חלק שוק של 61% שנרשם לחברת ארקיע.
 
בתנועת הנוסעים בקו הצפוני שדה דב - ראש פינה, שהופעל על ידי ארקיע, נרשמה בשנת 2005 ירידה של 19%, לעומת שנת 2004, והיא הסתכמה ב- 40 אלף נוסעים, זאת בהמשך למגמת הירידה בתנועת הנוסעים בקו שהחלה בשנת 2002.