גידול של 24% בתנועת הנוסעים הבינ"ל בנתב"ג באפריל 2006

חברות השכר הזרות הגדילו את תדירות טיסותיהן ב-49% ורשמו גידול חד של 47% במספר הנוסעים. 22 חברות תעופה הגדילו את קיבולת מושביהן לישראל


00:00 ,08.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות השכר הזרות הגדילו את תדירות טיסותיהן ב-49% ורשמו גידול חד של 47% במספר הנוסעים. 22 חברות תעופה הגדילו את קיבולת מושביהן לישראל
 
גידול מרשים של 24% נרשם בתנועת הנוסעים בנתב"ג באפריל 2006 לעומת אפריל אשתקד, כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית, במשרד התחבורה.
 
מהנתונים עולה כי באפריל השנה הגיע מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ל-כ-836 אלף נוסעים, לעומת כ-673 אלף נוסעים במרץ 2005.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי אחד הגורמים העיקריים שאפשר את הגידול החד בתנועת הנוסעים במהלך אפריל הוא האישורים להוספת תדירויות וקיבולת מושבים שרשות התעופה האזרחית העניקה לחברות תעופה זרות.
 
האישורים להפעלת טיסות סדירות נוספות לישראל וממנה איפשרו ל-22 חברות תעופה זרות להגדיל את קיבולת המושבים שלהן לישראל. כך למשל חברות "אייר פרנס" ו"אוסטריאן אירליינס" הכפילו את תדירות טיסותיהן השבועיות לישראל, חברות בריטיש ולופטהנזה הגדילו את קיבולת המושבים שלהן, ללא תוספת תדירויות, באמצעות הפעלת מטוסים גדולים יותר וחברת "דלתא" החלה להפעיל טיסה יומית בין ישראל לארה"ב בקו ת"א-אטלנטה.
 
חברות התעופה הסדירות הזרות הגדילו את מספר טיסותיהן בשיעור של 10% ורשמו גידול של 28% במספר הנוסעים. חברת אל על הגדילה את מספר הטיסות בשיעור של 10% ורשמה גידול של 11% במספר הנוסעים.
 
אל על הוסיפה תדירויות במספר קווים, ביניהם בקווים לגרמניה, אנגליה, אוסטריה, צרפת, הולנד, ספרד, הונגריה וסין. הגידול בצי המטוסים של החברה, בעקבות חכירת שני מטוסי בואינג 800 – 737, היה הגורם העיקרי שאיפשר את הגדלת התדירויות.
 
שלוש חברות השכר הישראליות ישראייר, ארקיע וסנדור הגדילו את תדירות טיסותיהן בשיעור של 44% ורשמו גידול של 36% במספר הנוסעים. הגורם העיקרי שאיפשר את הגידול החד בתדירויות היה הגדלה משמעותית בצי המטוסים שלהן.
 
חברות השכר הזרות הגדילו את תדירויות הטיסות שלהן בשיעור חד של 49% ורשמו גידול של 47% במספר הנוסעים. רוב הגידול בתדירויות נרשם בטיסות לישראל וממנה של חברות השכר מאנגליה, צרפת, גרמניה ואיטליה.