גידול של 2% בתנועת המטענים בנתב"ג ב- 2002
גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2002, לעומת שנת 2001, כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה
00:00 ,29.01.2003
נמשך הגידול בתנועת המטענים ששונעו על ידי חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות
גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2002, לעומת שנת 2001, כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 300 אלף טונות מטען, לעומת 295 אלף טונות בשנת 2001. תנועת המטענים ששונעה מנתב"ג רשמה גידול של כ- 6% ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג נרשמה ירידה של כ- 3%.
הגידול בתנועת המטענים בשנת 2002 הושג לאחר שבשנת 2001 נרשמה ירידה של כ- 11% בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג. הגידול נובע בעיקר מהטסת כמות משמעותית של מטעני טקסטיל מירדן, שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברת אל על וק.א.ל נרשם גידול של 6% וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל- 73.5%, לעומת 70.4% בשנת 2001 ואילו לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות,נרשמה ירידה של כ- 9%.
הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקריים למגמה זאת הם הגידול בכמות טיסות המטען שהופעלו על ידי אל על וק.א.ל ובמקביל ירידה בקיבולת המטען של החברות הזרות.
היצע הקיבולת של אל על כלל שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען החכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל. חברת ק.א.ל הפעילה שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 שבבעלותה וכן מספר טיסות במטוסי מטען חכורים.
ממשרד התחבורה נמסר כי בשנת 1998 שונעו בנתב"ג 282 אלף טונות מטענים, בשנת 1999 שונעו 294 טונות ובשנת 2000 חלה עליה בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג ל- 333 אלף טונות.
גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2002, לעומת שנת 2001, כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 300 אלף טונות מטען, לעומת 295 אלף טונות בשנת 2001. תנועת המטענים ששונעה מנתב"ג רשמה גידול של כ- 6% ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג נרשמה ירידה של כ- 3%.
הגידול בתנועת המטענים בשנת 2002 הושג לאחר שבשנת 2001 נרשמה ירידה של כ- 11% בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג. הגידול נובע בעיקר מהטסת כמות משמעותית של מטעני טקסטיל מירדן, שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברת אל על וק.א.ל נרשם גידול של 6% וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל- 73.5%, לעומת 70.4% בשנת 2001 ואילו לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות,נרשמה ירידה של כ- 9%.
הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקריים למגמה זאת הם הגידול בכמות טיסות המטען שהופעלו על ידי אל על וק.א.ל ובמקביל ירידה בקיבולת המטען של החברות הזרות.
היצע הקיבולת של אל על כלל שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען החכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל. חברת ק.א.ל הפעילה שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 שבבעלותה וכן מספר טיסות במטוסי מטען חכורים.
ממשרד התחבורה נמסר כי בשנת 1998 שונעו בנתב"ג 282 אלף טונות מטענים, בשנת 1999 שונעו 294 טונות ובשנת 2000 חלה עליה בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג ל- 333 אלף טונות.
עשוי לעניין אותך
ניצול התקציב של פרוייקטים תחבורתיים הגיע ב- 2002 ל- 94%
ישראל ומיאנמר (בורמה) חתמו על הסכם תעופה ראשון
כ- 20% מקציני הים המועסקים בצי הסוחר הישראלי הם עולים ממדינות חבר העמים
חברת אל על וחברת דלתא חתמו על הסכם קוד שרינג מטורנטו ללוס אנג'לס ומלוס אנג'לס לטורנטו.
נמשך הויכוח האם קיים תיאום חיובי הובלה אווירית בין אל-על וק.א.ל
חברות הספנות וחוקי המכס האמריקאי החדשים