גידול של 11% נרשם בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בשנת 2005, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שהוצגו לשר התחבורה, מאיר שטרית.
מהנתונים מתברר כי בשנת 2005 הגיע מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ל- 8.5 מיליון נוסעים, לעומת 7.6 מיליון נוסעים בשנת 2004.
מדובר בהמשך מגמת הגידול שנרשמה לראשונה בשנת 2004, לאחר ירידה מתמשכת במספר הנוסעים בנתב"ג, שהחלה בשנת 2001 (7.9 מיליון נוסעים) ונבלמה בשנת 2004 (7.6 מיליון נוסעים).
מהנתונים עולה כי חברת אל על הפעילה כ- 20 אלף טיסות נוסעים והטיסה כ- 3.5 מיליון נוסעים. אל על הגדילה את תדירות טיסותיה בשיעור של כ- 6% ורשמה גידול שנתי של כ- 13% במספר הנוסעים.
נתח השוק של אל על הגיע ב- 2005 ל- 40.9% מכלל תנועת הנוסעים, לעומת 40.3% בשנת 2004, 39.5% בשנת 2003 ו- 37.6% בלבד בשנת 2002. חלק השוק של אל על מכלל תנועת הנוסעים בחברת הסדירות הסתכם בכ- 52%.
חברות התעופה הסדירות הפעילו כ- 23 אלף טיסות נוסעים והטיסו כ- 3.2 מיליון נוסעים. במספר הנוסעים שטסו בחברות הזרות נרשמה עליה של 9% ובמספר הטיסות של חברות אלה נרשם גידול של 2%. חלק השוק של החברות הסדירות הזרות הגיע ל- 38% מכלל תנועת הנוסעים.
שלוש החברות הישראליות ארקיע, ישראייר וסאן-דור, המפעילות טיסות שכר בינלאומיות, הטיסו כ- 862 אלף נוסעים חברות ארקיע וישראייר רשמו גידול מרשים של 21% במספר הנוסעים שהטיסו. חברות השכר הזרות הטיסו ב- 2005 כ- 929 אלף נוסעים ורשמו גידול של 4%, לעומת שנת 2004.
גידול של 11% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג ב- 2005
גידול של 11% נרשם בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בשנת 2005, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שהוצגו לשר התחבורה, מאיר שטרית
00:00 ,22.01.2006
עשוי לעניין אותך
שפירא וביטון: שנת 2006 תהיה שנת תפנית בשירות וברווחיות
באיגוד לשכות המסחר מברכים על ההחלטה לאפשר תחרות בטיסות לניו-יורק
ישראייר תפעל במעמד מוביל נקוב בקו לניו-יורק; באל על ובארקיע זועמים
אל על דוחה את עליית מחירי היצוא האווירי
התעשיינים מעדיפים את פרטנר ואל על
אל על תוקפת: הנתונים שהוצגו בנושא הקו לניו-יורק שגויים