גבי אופיר תובע את עו"ד אריה שחם ברשלנות מקצועית ופרסום לשון הרע

מנכ"ל רש"ת מאשים את היועץ המשפטי של רש"ת בהפעלת לחץ פסול וניפוק חוות דעת משפטיות "מוזמנות". אופיר תובע מעו"ד שחם פיצוי בגובה מיליון שקל בגין הנזקים הרבים שנגרמו לו


00:00 ,23.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רש"ת מאשים את היועץ המשפטי של רש"ת בהפעלת לחץ פסול וניפוק חוות דעת משפטיות "מוזמנות". אופיר תובע מעו"ד שחם פיצוי בגובה מיליון שקל בגין הנזקים הרבים שנגרמו לו
 
גבי אופיר, באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ערן שפינדל ויוגב ארז מאשים את יועצה המשפטי של רשות שדות התעופה, עו"ד אריה שחם כי ניצל את תפקידו הבכיר, לשם הפעלת לחץ פסול, וניפוק חוות דעת משפטיות "מוזמנות", כל זאת למען טובתו האישית וטובת מקורביו ובראשם יו"ר הרשות, מר עובדיה עלי, כאשר טובת הרשות - כמו גם חובות האמון שלו כלפיה - נדחקו לקרן זווית.
 
במסגרת כתב התביעה נחשפת התנהלותו הפסולה והרשלנית של עו"ד שחם שחרף תפקידו כיועצה המשפטי של רשות שדות התעופה, כמו גם רום מעמדו והיותו "שומר הסף" של הרשות, בחר להתגייס ולסייע ל"מפקדו", מר עלי, להשתלט על מינויי הבכירים ברשות, לצורך מינוי מי מטעמו לתפקידים הנחשקים. כאשר לשם כך ניפק חוו"ד שמכשירה לכאורה את השינוי הפסול בנוהל גיוס העובדים הבכירים ברשות.
 
עוד נטען בכתב התביעה כי מאחר ומר אופיר סירב בכל תוקף להצטרף "לחבורתם של עו"ד שחם ומר עלי סימנו אותו כ'מכשול' בדרך למטרה, והכינו תוכנית להדחתו משל היה הוא לפיון על לוח השחמט, שניתן "להכותו ולהוציאו מן המשחק".
 
כפי שצוין בכתב התביעה, תכנית ההדחה הורכבה משלושה שלבים: השלב הראשון, הינו יצירת אווירה תקשורתית עוינת על ידי פנייה יזומה לעיתונות תוך הכפשת שמו של מר אופיר. השלב השני הינו הכנת התשתית להדחת מר אופיר על ידי "תפירת" תיק אחר תיק, באמצעות ניפוק חוות דעת משפטיות "מוזמנות", כמו גם הבאשת שמו של מר אופיר במועצת הרשות, וזאת על ידי הצפה והעצמה מגמתית של מחדלים, שביצעו, לכאורה, הכפופים לו, כאשר מיד לאחר מכן, בישיבת המועצה, מופנה "אור הזרקורים" אליו, תוך שמגולגלת האחריות לפתחו. השלב השלישי, הינו זימונו של מר אופיר, לישיבת מועצה לשם הדחתו, על בסיס "מסה קריטית" של "תיקים" ואישומים שהצטברו כנגדו, מתוך הנחה שהאווירה העוינת בצירוף "מסת" התיקים, לא יאפשרו לתובע למנוע את פיטוריו, במיוחד נוכח סד זמנים קצר ביותר שיועמד לרשותו.
 
בכתב התביעה נדרש עו"ד שחם לפצות את מר אופיר בסך כולל של מיליון שקל בגין נזקים רבים שנגרמו לו עקב מעשיו ומחדליו של עו"ד שחם, ובכלל זה הפגיעה האנושה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר משך שנים ארוכות של עשייה ציבורית ותרומה למדינה, וכן העמדתו בפני הליך הדחה פסול.