גבי אופיר תובע את מנכ"ל משרד התחבורה בטענה ללשון הרע ולרשלנות מקצועית

מנכ"ל רש"ת טוען בתביעה בסך מיליון שקל כי גדעון סיטרמן פועל במסגרת "תוכנית הדחה" ומשמיץ את אופיר בדברי בלע והכפשות" באמצעי התקשורת השונים, וזאת על מנת לחפות על כישלונותיו שלו עצמו. משרד התחבורה בתגובה: כתב התביעה טרם הגיע לידינו – כשיגיע נתייחס


00:00 ,20.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רש"ת טוען בתביעה בסך מיליון שקל כי גדעון סיטרמן פועל במסגרת "תוכנית הדחה" ומשמיץ את אופיר בדברי בלע והכפשות" באמצעי התקשורת השונים, וזאת על מנת לחפות על כישלונותיו שלו עצמו. משרד התחבורה בתגובה: כתב התביעה טרם הגיע לידינו – כשיגיע נתייחס
 
מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), גבי אופיר, הגיש היום בבית המשפט לשלום בכפר סבא תביעה על סך מיליון שקל נגד מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בטענה ללשון הרע ולרשלנות מקצועית.
 
אופיר טוען בכתבה התביעה כי סיטרמן מפרסם באופן סדרתי דברי לשון הרע חמורים וזאת, כך על פי כתב התביעה, במטרה להסתיר את כשליו של סיטרמן עצמו בנושאי בטיחות. כל זאת, נטען בתביעה, כחלק מתוכנית של "חבורת אינטרסנטים" המעונינת "להבאיש את שמו את התובע בציבור ובמועצת רשות התעופה ובמטרה ל"הכשיר את הקרקע לניסיון הדחתו הפסול מתפקידו".
 
כתב התביעה מפרט את שירותו הצבאי של אופיר כ"אדם רב פעלים" וכאיש ששירת את המדינה במשך 33 שנה כחייל וקצין בצה"ל וכי הוביל ופיקד על מבצעי הצלת חיים שונים וכי הוא נתבקש "להיקרא לדגל" ולהתמנות לתפקיד מנכ"ל הרשות.

במסגרת זו, טוען אופיר בכתב התביעה, ובמהלך 6 שנות כהונתו בתפקיד, אופיר פיתח ושיפר באופן משמעותי את השירותים הניתנים ברשות: הציב כמטרה עליונה לדאוג לבטיחות הנוסעים; קידם את הקמתו של פרויקט טרמינל 3 בנתב"ג; כמו גם הובלת מהלך קשה ומורכב של התייעלות ברשות.
 
כתב התביעה מציין כי הראייה לביצועיו הטובים של אופיר והוכחה לשביעות רצון מתפקודו היתה החלטתו של שר התחבורה מופז להאריך את תקופת כהונתו בחמש שנים נוספות  - החלטה שנתקבלה לפני חודשים ספורים בלבד.
 
את השינוי שהתרחש לאחרונה והקריאות להדיחו מייחס אופיר בכתב התביעה במינויו של עובדיה עלי ליו"ר רשות שדות התעופה לפני כ-8 חודשים. מר עלי, נטען בכתבה התביעה, "מרגע היכנסו לתפקיד, שם לו למטרה, להשתמש ברשות ככר נוח, למתן גמול למקורביו, ובכלל זה הצנחתם למשרות בכירות ונחשקות ברשות".
 
אופיר מציין כי עקב התנגדותו למינויים אלה "הבינה 'חבורת בעלי העניין'" כי התובע הינו בבחינת מכשול בדרך למטרה ועל כן יש להדיחו משל היה כ"פיון" על לוח משחק שניתן להסירו".
 
"תוכנית ההדחה", נכתב בכתב התביעה, "הגיעה לשיאה בחודשים יולי-אוגוסט 2007, כאשר התרבו האשמות השווא שהופצו כנגד תפקודו של התובע ברשות; בסופן, הוצא מכתב המזמן את התובע לשימוע לפני הדחה בפני מועצת הרשות". לטענת אופיר, תוכניות אלו כללו האשמות שווא כנגדו בדבר בעיות בטיחות ברש"ת.
 
אופיר טוען עוד כי מנכ"ל משרד התחבורה הינו חלק מ"תוכנית ההדחה" וכי הוא התראיין מספר רב של פעמים לאמצעי תקשורת השונים והפיץ ברבים "דברי בלע והכפשות חסרות שחר". עוד מציין כתב התביעה כי סיטרמן "סימן את המטרה" וציין כי על אופיר "ללכת הביתה".
 
אופיר מציין עוד בכתב התביעה כי סיטרמן, בהפיצו את "דברי הבלע" מנסה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתו של השר ושיקול דעתם של חברי מועצת הרשות העתידים לדון בעניינו של התובע ויתר על כן הוא עושה זאת "תחת כובעו" כמנכ"ל משרד התחבורה – היינו, כגורם שלטוני המבקש להצטייר בפני הציבור הרחב כגורם מקצועי בעל אוטוריטה הנעדר, כביכול, אינטרסים זרים.
 
אופיר מוסיף ומציין בכתב התביעה כי "התיק" שנתפר נגדו ב"תפר גס", נסמך על יסוד טענות למחדלים אותם בחר הוא עצמו להעלות בפני סיטרמן ומשרד התחבורה; ואילו סיטרמן, על מנת להסתיר את ערוות כישלונותיו שלו, בחר להכפיש את שמו ופועלו של אופיר.
 
יש לציין כי השימוע לגבי אופיר נקבע לשבוע הבא.
 
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "כתב התביעה של גבי אופיר, מנכ"ל רש"ת, נגד גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה טרם הגיע למשרדנו. לכשיגיע נוכל להתייחס".