"בריסל איירליינס" רושמת ברבעון השלישי של 2003 רווח נקי של 2 מיליון יורו

"בריסל איירליינס" מסכמת את הרבעון השלישי של 2003 עם רווח נקי של 2 מיליון יורו, זאת לעומת הפסדים בסך של 18.9 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנת 2002. מבריסל איירליינס מציינים שרווח זה מבטא גידול בתפוסת המטוסים, בתנועת הנוסעים וירידה בעלויות


00:00 ,08.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בבריסל איירליינס מדגישים שזהו רבעון שני ברציפות של רווחים

"בריסל איירליינס", חברת התעופה הבלגית, מסכמת את הרבעון השלישי של 2003 עם רווח נקי של 2 מיליון יורו, זאת לעומת הפסדים בסך של 18.9 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנת 2002. מבריסל איירליינס מציינים שרווח זה מבטא גידול בתפוסת המטוסים, בתנועת הנוסעים וירידה בעלויות. סך הכנסות החברה ברבעון השלישי גדלו ב 17% והסתכמו בכ- 153.8 מיליון יורו. נתונים חיוביים אלו, רבעון שני ברציפות, בולטים במיוחד על רקע משבר התעופה העולמי.

עוד נמסר כי במהלך חודשי הקיץ הטיסה "בריסל איירליינס" למעלה מ- 800,000 נוסעים ברחבי אירופה ואפריקה, מתוכם למעלה מ- 700,000 באירופה וכ – 100,000 נוסעים ליעדי מפתח באפריקה. הגידול בתנועת הנוסעים הוביל לגידול בתפוסת הטיסות לכ- 76%. מדובר בגידול של 15 נקודות בעוד הקיבולת המוצעת גדלה רק באחוז אחד. בעוד שתנועת הנוסעים גדלה באופן ניכר, סך ההוצאות של "בריסל איירליינס" ירדו. העלות עבור מושב לק"מ (CASK) בטיסות באירופה, קטן ב 8.5% מתחילת השנה. המשמעות היא חסכון של חמישה מיליון יורו במהלך הרבעון השלישי. ה- CASK בטיסות לאפריקה, קטן ב 12%.

בסעיף העלויות התפעוליות רשמה "בריסל איירליינס" קיטון בהוצאות של כ– 7 מיליון יורו לעומת התקופה המקבילה בשנת 2002. הירידה בעלויות התפעוליות מוסברת, בין השאר, במו"מ אותו ניהלה החברה עם מספר ספקי שירותים, שהוביל לניצול יעיל יותר של צי המטוסים בעונת הקיץ ועלייה בהזמנת טיסות דרך האינטרנט ברבעון השלישי ב 134%.

פיטר דיוויס מנכ"ל "בריסל איירליינס", מציין כי זהו הרבעון השני ברציפות בו מציגה החברה רווחים על אף תנאי שוק התעופה . התוצאות החיוביות מבטאות את אמון הלקוחות ואמון תעשיית הנסיעות בחברת "בריסל איירליינס".

רובי הרשקוביץ, מנכ"ל "בריסל איירליינס בישראל", מציין כי הקו ת"א בריסל משתלב היטב במגמה הכללית של גידול בהיקפי הפעילות. הדבר מתבטא בצמיחה מתמדת, הן בתנועת הנוסעים הישראליים במטוסי "בריסל אירליינס" והן בפיתוח קווים חדשים על-ידי החברה, כגון קזבלנקה בדצמבר וקו למוסקבה, אשר עתיד להיפתח באביב. עוד מציין הרשקוביץ כי לאחר שישה חודשי פעילות בישראל, החברה עומדת ביעדים אשר הוצבו עם פתיחת הפעילות בארץ ופניה של החברה היום, הם להגדלת תדירות הטיסות בקו לתל אביב.