בריסל איירליינס כורתת ברית עם תושבי אזור נתב"ג

חברת התעופה הבלגית נענית לקריאת השר לאיכות הסביבה למתן עדיפות "להמראת מטוסים בעלי מנועים שקטים".מפעילה את איירבוס A319 בעל המנועים השקטים ביותר בנתב"ג


00:00 ,26.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה הבלגית נענית לקריאת השר לאיכות הסביבה למתן עדיפות "להמראת מטוסים בעלי מנועים שקטים". מפעילה את איירבוס A319 בעל המנועים השקטים ביותר בנתב"ג
 
רובי הרשקוביץ, מנהל "בריסל איירליינס" בישראל, מכריז על כריתת ברית בין תושבי אזור נתב"ג באמצעות ראשי הערים, התאחדות סוכני התיירות והנסיעות בישראל, המשרדים לאיכות הסביבה, התיירות והתחבורה, רש"ת ורת"א וחברות התעופה הסדירות הפועלות בישראל.
 
הרשקוביץ: "עיקר האמנה מכוון להפחתת מפגעי הרעש וזיהום הסביבה באיזור נתב"ג ולקדם את פני התנועה האווירית המתגברת עם גידול התיירות הנכנסת. התוצאה תהיה לא רק איכות חיים משופרת אלא גם תעסוקה ורווחה לעשרות אלפים: הנהגת תורנות מסלולים, כפוף להגבלות מבצעיות, כך שהמראות גם תתבצענה מזרחה: פחות אוכלוסין וגובה טיסה רב ושקט יותר בחציית גוש דן".
 
החמרת תקני המדידה במערך ניטור הרעש וזיהום האוויר של רש"ת בנתב"ג לאורך כל היממה והנהגת תמריצים בשיטת BONUS/MALUS : תגמול לחברות שהשקיעו בציוד מתקדם וידידותי לסביבה ולהפך, פתיחת נתב"ג לאורך כל היממה אך באופן מבוקר ולטובת מטוסים העונים על תקני הרעש ומניעת זיהום האוויר המתקדמים ביותר (תקן סטייג' 4 העתידי). עדיפות העסקה לתושבי יישובי סובבי נתב"ג
 
לדברי הרשקוביץ, "דין נתב"ג אינו כדין שדות התעופה במערב - אחרת גם היו מגבילים כאן את הנחיתות בלילות. לתייר או לאיש העסקים באירופה, לעומת זאת, יש הרי די אופציות לנסוע ברכבת או ברכבו כאשר שדות התעופה מושבתים בלילות. יחד עם זאת, תושבי סביבת נתב"ג נאנקים תחת תקנות מיושנות המגבות ומנציחות הלכה למעשה פעילות מזהמת ומרעישה לאורך כל שעות היממה וללא כל הפרעה".
 
"מטס יום העצמאות"
 
הרשקוביץ מוסיף: "מנכ"ל משרד התיירות, בדברו על מדיניות 'פתיחת השמיים', מתריע מפני 'סגר אווירי' העומד לכאורה בדרכו של נחשול התיירות הנכנסת, בעוד שצוואר הבקבוק הראשון הוא כאן, בנתב"ג, על פני הקרקע. בגלל התקנות המיושנות זוכים תושבי אור יהודה ובית דגן כל בוקר מחדש בשעה שש ל'מטס יום העצמאות'. מאותה סיבה תמוהה סגורה למעשה נתב"ג 2000 יומיום במשך רבע משעות היממה: 4 שעות וחצי בתירוץ הרעש ושעה וחצי מגלל צפיפות תנועת ההמראות הנובעת מכך. איש אינו מרוויח מהמצב הקיים, ודאי לא תושבי אזור נתב"ג או מובטלי מדינת ישראל".
 
בריסל איירליינס מפעילה בטיסותיה לישראל מטוס איירבוס 319A שהוא בעל המנועים השקטים ביותר בנתב"ג, בזכות טכנולוגיית תאי הבעירה הדו-טבעתיים. מנועים אלה מצטיינים גם בזיהום אוויר מופחת עד כדי 50% בממוצע מפליטת דו-תחמוצת החנקן XON.