בריטיש איירווייס: שינוי במדיניות הכבודה

החברה תבטל הגבלת המשקל על תיקי היד. יוגדל המשקל הכולל של כבודת המזוודות במחלקות השונות. לקוחות החברה יוכלו לשלם מראש על משקל יתר בתעריף מוזל באמצעות האינטרנט


00:00 ,15.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תבטל הגבלת המשקל על תיקי היד. יוגדל המשקל הכולל של כבודת המזוודות במחלקות השונות. לקוחות החברה יוכלו לשלם מראש על משקל יתר בתעריף מוזל באמצעות האינטרנט
 
בריטיש איירווייס מבצעת שינוי במדיניות תיקי היד אותם ניתן לשאת למטוס, ולראשונה מבטלת את הגבלת המשקל על מטען היד תוך המשך הקפדה על הגודל התקני. יצוין כי משקל תיק היד (כאמור, ללא הגבלה) חייב להיות כזה שיאפשר לנוסע להרים אותו ללא עזרת הדיילים, אל תאי האחסון העיליים במטוס. כל הנוסעים יורשו לעלות לכל הטיסות עם תיק יד בגודל תקני ועוד מזוודת יד או תיק למחשב נייד או תיק דומה. בנוסף לכך, מזוודות היד או תיק המחשב הנייד חייבים להיות בגודל שיאפשר להכניסם מתחת למושב.
 
הגודל המרבי המותר לתיק יד גדל מהנהוג היום ולא יעלה על 56X45X25 ס"מ (הגודל המותר כיום הוא 20X40X55 ס"מ). גודל זה נקבע בהתאם לדרישות משרד התחבורה הבריטי, רשות שדות התעופה הבריטית, והאיגוד הבינלאומי לתעבורה אווירית (IATA). בכל שדות התעופה ברחבי העולם יוצבו מדידים שיאפשרו ללקוחות לבחון את התאמת תיק היד שלהם עוד לפני הבידוק הביטחוני בשדות התעופה. השינויים במספר התיקים המותר להעלות למטוסי בריטיש איירווייס ייכנסו לתוקף ב-5 ביולי 2006.
 
השיטה החדשה לקביעת המשקל המותר של כבודת המזוודות תיכנס לתוקף החל מה-11 באוקטובר 2006 ותתבסס על מספר התיקים לנוסע, כאשר מספר התיקים משתנה בהתאם למחלקה במטוס וליעד הטיסה. המשקל המותר יתבסס על מספר התיקים לנוסע, בהתאם למחלקה בה הוא רשום לטיסה. משקלו המרבי של כל אחד מפריטי כבודת המזוודות לא יעלה על 23 ק"ג בכל מחלקות השירות.
 
הנוסעים במחלקות ראשונה First, עסקים Club World ותיירים פלוס World Traveller Plusיזכו לתוספת משקל כבודת מזוודות, כאשר ההטבה המשמעותית ביותר היא עבור נוסעי מחלקת תיירים פלוס, אשר יזכו לראשונה לאותה הטבה המוענקת לנוסעי מחלקות היוקרה ויוכלו לשאת משקל כבודת מזוודות כפול מהמותר כיום.
 
בנוסף לכמות מזוודות המותרת, יוכלו לקוחות בריטיש איירווייס לקחת אתם בטיסה פריט אחד של ציוד ספורט ללא תשלום, כגון תיק אלות גולף או מגלשיים, וזאת בנוסף לכבודה הרשומה המותרת.
 
הטבות משמעותיות מוענקות גם ללקוחות הטסים עם פעוטות עד גיל שנתיים. אלה יוכלו לקחת כמות כבודה נדיבה יותר החל מה-11 באוקטובר, 2006. כל פעוט יהיה זכאי למזוודה אחת במשקל של עד 23 ק"ג ולעגלה או טיולון מתקפלים. בנוסף לכך, יוכל הורה הפעוט לקחת למטוס תיק יד נוסף בגודל סטנדרטי, וזאת בנוסף לתיק היד שלו. מדובר בתוספת של 13 ק"ג של כבודת מזוודות, תיק יד ללא מגבלת משקל ועגלת תינוק בכל משקל.
 
כיום יכולים נוסעים עם פעוטות לשלוח מזוודה אחת במשקל של עד 10 ק"ג, עגלה או טיולון מתקפלים ולקחת למטוס תיק יד במשקל של עד 6 ק"ג.
 
בנוסף, החברה מסדירה גם את החיוב על משקל יתר. החל ב-11 באוקטובר כל התיקים החורגים מהמשקל המותר יחויבו בתעריף בשיעור קבוע. החיוב הזה יהיה תקף לכל הלקוחות וגובהו ייקבע בהתאם ליעד הטיסה.
 
החברה מציעה ללקוחותיה, לראשונה בענף התעופה, אפשרות לשלם מראש את החיוב על משקל יתר. את התשלום ניתן לבצע עוד לפני ההגעה לשדה התעופה, באמצעות האינטרנט. נוסעים שינצלו את האפשרות החדשה ייהנו מ-20 אחוזי הנחה על תעריף משקל היתר.
 
לקוחות בטיסות המשך יחויבו פעם אחת בלבד עבור כל הטיסה (לפי קטע הטיסה הארוך ביותר). זאת ללא קשר לגודל התיק, או משקל עודף, כפי שנהוג היום. התשלום המרבי בגין משקל יתר יעמוד על 120 ליש"ט.