בריטיש איירווייס מתחילה בסדרת בדיקות והרצה לטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו

הסתיים שלב הבנייה והחל שלב המוכנות התפעולית, וזאת חצי שנה לפני הפתיחה הרשמית. בנובמבר תתחיל סדרת מבחנים משולבים של מתחם הטרמינל, במסגרתה ייבדק הטרמינל בתנאי פעילות אמיתיים


00:00 ,23.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתיים שלב הבנייה והחל שלב המוכנות התפעולית, וזאת חצי שנה לפני הפתיחה הרשמית. בנובמבר תתחיל סדרת מבחנים משולבים של מתחם הטרמינל, במסגרתה ייבדק הטרמינל בתנאי פעילות אמיתיים
 
בריטיש איירווייס הודיעה כי שלב הבנייה של טרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון הסתיים, וכי היא פותחת בסדרה מקיפה של מבחני ומבדקי הרצה עד לפתיחתו, ב-27 במרץ, 2008, ביחד עם רשות שדות התעופה הבריטית (ה-BAA).
 
תקופת המוכנות התפעולית שמתחילה כעת, כוללות תכניות התמצאות והיכרות, הדרכות לעובדי חברת התעופה ולמעלה מ-70 מבחני הרצה נפרדים. כל הפעילויות הללו יתקיימו במקביל להשלמות העבודות האחרונות, דוגמת הצטיידות, אינטגרציית מערכות וכיוב'.
 
החל מהשבוע הקרוב ישתתפו כ-30,000 עובדים מארגונים שונים בהדרכות היכרות והתמצאות מקיפות בטרמינל. בריטיש איירווייס וה-BAA יתחילו בסדרת מבחנים בסיסיים לאלמנטים בסיסיים של המבנה, לדוגמא שילוט ומציאת הכיוון, תהליך הבידוק לטיסה (צ'ק אין) או הליכי פינוי.
 
בנובמבר תתחיל סדרת מבחנים משולבים של מתחם הטרמינל, במסגרתה יבדקו מתנדבים את הטרמינל בתנאי פעילות אמיתיים של שדה התעופה. למעלה מ-16,000 מתנדבים נבחרו להשתתף כ"נוסעי דמה", והם יבחנו כל אספקט של נמל התעופה, החל ממגרשי החנייה למכוניות, דרך תהליך הצ'ק אין, מערכות המזוודות, מערכות המחשוב וכלה בביטחון.
 
ווילי וולש, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר: "אנו מצפים בקוצר רוח לפתוח את דלתות הטרמינל בעוד חצי שנה. טרמינל 5 מהווה הזדמנות נהדרת לבריטיש איירווייס והוא ישנה את כל האופרציה של חברת התעופה עם פחות תורים, שינוע מזוודות מהיר יותר ודיוק משופר. ללקוחות שלנו תהיה גישה בלעדית לטרמינל 5, עובדה אשר תאפשר לנו להעניק להם נוחות חסרת תקדים."
 
מארק בולוק, מנהל נמל התעופה הית'רו, אומר: "מבחינה היסטורית, מיזמים של  נמלי תעופה נתקלו בבעיות רבות בעת הפתיחה, או שנפתחו באיחור, היות ולא היה להם מספיק זמן בסוף תהליך הבנייה לערוך מספיק מבדקים. על מנת להימנע מבעיות דומות בטרמינל 5, התחלנו להוציא לפועל עבודות הקמה, לדוגמה של מערכת המזוודות, כבר לפני שנה. הדבר מהווה עמידה מרשימה בלוח הזמנים שהתווינו לעצמנו."
 
92% מכל טיסות בריטיש איירווייס יעברו לטרמינל 5 בשני שלבים בהפרש של חודש. ב-27 במרץ 2008, יעברו רוב הטיסות האירופאיות של החברה וכל הטיסות ארוכות הטווח שמופעלות כיום מטרמינלים 1 ו-3. חודש לאחר מכן, כל הטיסות ארוכות הטווח של בריטיש איירווייס שמופעלות לטרמינל 4, ובכללן הטיסות לישראל (ולמעט הטיסות לאוסטרליה, סינגפור ותאילנד, אשר מופעלות בשיתוף עם חברת התעופה קוונטאס), יצטרפו גם הן לטרמינל 5. בריטיש איירווייס תמקם את 8% הטיסות הנותרות, המופעלות בשיתוף עם חברות תעופה החברות בברית התעופה oneworldבטרמינל 3 הסמוך.