בריטיש איירווייס: מדיניות חדשה ואחידה לגבי נשיאת נוזלים למטוס

חברת התעופה בריטיש איירווייס הודיעה כי משרד התחבורה הבריטי התאים עצמו להוראות האיחוד האירופי לגבי נשיאת נוזלים במטען האישי שהם מעלים למטוס, הקובעים כי הנוסעים מכל שדות התעופה באיחוד האירופי יידרשו לפעול לפי כללים חדשים


00:00 ,02.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה בריטיש איירווייס הודיעה כי משרד התחבורה הבריטי התאים עצמו להוראות האיחוד האירופי לגבי נשיאת נוזלים במטען האישי שהם מעלים למטוס, הקובעים כי הנוסעים מכל שדות התעופה באיחוד האירופי יידרשו לפעול לפי כללים חדשים.
 
החל מיום שני, 6 בנובמבר 2006, תיישם חברת התעופה תקנות חדשות התקפות לכלל האיחוד האירופי, המגבילות את כמות הנוזלים שנוסעים רשאים להעלות למטוס בתיקם האישי.
 
הכללים החדשים יוצרים אחדות ברחבי אירופה לרבות בריטניה. משמעות הדבר שהנוסעים רשאים לקחת עימם את הפריטים הבאים בתיק שהם מעלים למטוס: כל סוגי הנוזלים, ג'ל ומשחות המאוחסנים בשקית ניילון אחת שקופה הניתנת לאטימה או בשקית ניילון בעלת רוכסן שגודלה אינו עולה על 20 ס"מ מרובעים או הגודל המקביל לקיבולת של ליטר אחד; יש לאחסן את הנוזלים, הג'ל או המשחות במכלים שגודלם אינו עולה על 100 מ"ל; את שקית הניילון השקופה יש להוציא מהמטען האישי ולבדוק אותה בנפרד.
 
יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס, אמרה: "אנו מברכים על המדיניות הכלל אירופית החדשה לנשיאת נוזלים במטען האישי. היא מאחדת את התקנות לגבי כל הנוסעים בכל שדות התעופה של האיחוד האירופי. המדיניות החדשה תקל על הלקוחות להבין אילו פריטים הם אינם יכולים להעביר דרך מערכות האבטחה ובה בעת היא מאפשרת להגן על הנוסעים באקלים הנוכחי של אבטחה מוגברת. משמעות השינויים גם הקלת ההגבלות על הנוסעים מבריטניה, עובדה שתקל על הטיסות ברחבי בריטניה ועל הנוסעים הנזקקים לטיסות המשך".
 
יש לציין כי הוראות אלו אינן תקפות לנוסעי בריטיש איירווייס הממריאים מנתב"ג ומסיימים נסיעתם בלונדון.