ברוש קורא לרוה"מ לקבוע מדיניות תעופה תחרותית חדשה

ברוש מציין במכתב לראש הממשלה כי הגדלת היצע הטיסות ועידוד תחרות יוזילו בהכרח את מחירי הטסת מטענים בדרך האוויר. לדבריו, המדיניות הנוכחית אף מגבילה את תנועת אנשי העסקים לארץ ומונעת בחירתה של ישראל כיעד לכינוסים זרים פוטנציאלים


00:00 ,17.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים לרוה"מ: המגבלות של משרד התחבורה במדיניות התעופה הנכנסת לישראל, אינן מאפשרות גידול רציני בתיירות הנכנסת - גורמות לאובדן הכנסות למשק המדינה של יותר מ-200 מיליון דולר בשנה
 
"המגבלות שמציב משרד התחבורה בכל הקשור למדיניות התעופה הנכנסת לישראל - שמים פתוחים, אינן מאפשרות גידול רציני בתיירות הנכנסת כמו גם גידול בהבאת מטעני יבוא של חומרי גלם וסחורות". כך טוען שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים במכתב לראש הממשלה, בעקבות ישיבת של ראשי לשכת התאום שדנה בנושא.
 
ברוש מציין, כי בישיבה נמסר, כי כיום כל תוספת של טיסות של חברות זרות לישראל וממנה, חייבת לעבור אישור של מינהל התעופה האזרחי, המערים קשיים ואיננו ממהר לאשרה.
 
"חוסר ההיצע וזמינות של טיסות לארץ", טוען ברוש במכתב לשרון, "מקשה על תכנון מראש, בולם תחרות ומונע ביקושים נוספים לישראל. התוצאה - נמנעת הגעתם של מאות אלפי תיירים מדי שנה לארץ, דבר הגורם לאובדן הכנסות למשק ותרומה לתמ"ג של יותר מ-200 מליון דולר בשנה".
 
כלכלני התאחדות המלונות ציינו בישיבה, כי כ- 40% מהם הנה תרומה של התעשיות המושפעות מהגידול בתיירות כמו תעשיית המזון, תחבורה, תרבות ובידור, יינות, טכסטיל, תכשיטים, קוסמטיקה ועוד. כאשר המשמעות המעשית, לטענתם, היא מניעת העסקתם של כ-4,000 עובדים חדשים במגזר העסקי ובמשק.
 
ברוש מציין במכתב לראש הממשלה כי הגדלת היצע הטיסות ועידוד תחרות יוזילו בהכרח את מחירי הטסת מטענים בדרך האוויר. לדבריו, המדיניות הנוכחית אף מגבילה את תנועת אנשי העסקים לארץ ומונעת בחירתה של ישראל כיעד לכינוסים זרים פוטנציאלים. לטענתו זהו מצב בלתי נסבל, העומד בניגוד לעמדת שרי האוצר והתיירות והממונה על ההגבלים העסקיים, ובניגוד לאינטרס הכלכלי של המשק.
 
יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים קורא לרוה"מ, אריאל שרון לשנות מדיניות זו ולהקים ועדת שרים מיוחדת שתדון בנושא ותמליץ לממשלה על דרכים לשנות מצב מוטעה זה. לדעת ברוש, ועדה זו צריכה לכלול את שרי האוצר, התחבורה והתיירות וכן את נציגי תעשיית התיירות.