ברוש: צפוייה פגיעה ביצוא לארה"ב אם חברות התעופה לא יאיצו הערכותן לדרישות החדשות של המכס האמריקאי

יו"ר מכון היצוא מסר, כי השינויים הנדרשים להעברת המידע מורכבים ומחייבים שינויים באפליקציות השונות ,בתקשורת, בנוהלים, באישורים , ובמערכת דיווחים חדשה בין חברות התעופה למשלחים. כל אלה דורשים מאמץ ניכר


00:00 ,02.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קורא למשרד התחבורה לפקח בנושא זה

היצוא הישראלי לארה"ב, שהסתכם אשתקד ב-5.9 מיליארד דולר, עלול להפגע אם חברות התעופה ובראשן אל-על לא יאיצו את הכנותיהן לעמידה בדרישות החדשות של המכס האמריקאי. כך מתריע שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא בהתייחסו לדרישות החדשות ביבוא מטענים לארה"ב הנכנסות לתוקף ב-4 במרץ 2004.

ברוש קורא למשרד התחבורה בראשותו של השר אביגדור ליברמן, לפקח בנושא זה ע"מ שהיצוא הישראלי לארה"ב לא ינזק.

יו"ר מכון היצוא מציין, כי ע"פ הדרישות החדשות, של המכס האמריקאי, תהיה חובה לכל המובילים האוויריים הנכנסים לתחומי ארה"ב, לשדר לשלטונות המכס את נתוני המטענים 4 שעות לפני הגעת הטיסה לארה"ב.

מבדיקות שעורך בימים אלה הממס"ח (הארגון הבינמישרדי למחשוב סחר החוץ), בשיתוף מכון היצוא, עולה כי הדרישות האמריקאיות מחייבות את חברות התעופה כולל חברות התעופה הישראלית, להעביר פרטים רבים נוספים על אלה המופיעים במצהר (מניפיסט). דבר אשר יחייב תאום בינם לבין המשלחים הבינלאומיים.

יו"ר מכון היצוא מסר, כי השינויים הנדרשים להעברת המידע מורכבים ומחייבים שינויים באפליקציות השונות ,בתקשורת, בנוהלים, באישורים , ובמערכת דיווחים חדשה בין חברות התעופה למשלחים. כל אלה דורשים מאמץ ניכר ועל כן חברות אל- על, קאל, חברות התעופה הזרות והמשלחים חייבים לטפל בנושא ללא ליאות וברציפות. זאת כדי שהן תהיינה ערוכות לכך במועד שנקבע, (4 במרס).

במכון היצוא מציינים, כי אירגון התעופה הבני"ל - IATA ואירגון המשלחים הבני"ל ה- FIATA , הוציאו הנחיות ברורות לחברות התעופה ולמשלחים בעולם ואף הציעו סיוען בהערכות לנושא.

ב-18 בפברואר, מקיים מכון היצוא את כנס התובלה האווירית השנתי ובמסגרתו יפורסמו ההנחיות וממצאי הבדיקה בנושא, כולל מוכנותן של חברות התעופה לדרישות האמריקאיות החדשות.