ברוש: היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון יגדל בכ-7% לשנה ב-5 השנים הבאות

שרגא ברוש מעריך: היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון, יסתכם בשנת 2009 בכ- 6.5 מיליארד דולר; מציין - השוק העולמי של תעשיות הביטחון והתעופה יגיע בשנת 2005 לכ- 1.4 טריליון דולר, צפוי להגיע ב- 2009 לכ-1.6 טריליון דולר.


00:00 ,07.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש מעריך: היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון, יסתכם בשנת 2009 בכ- 6.5 מיליארד דולר; מציין - השוק העולמי של תעשיות הביטחון והתעופה יגיע בשנת 2005 לכ- 1.4 טריליון דולר, צפוי להגיע ב- 2009 לכ-1.6 טריליון דולר.
 
היצוא הישראלי בתחומי, התעופה החלל והביטחון, יגדל בכ- 7% בממוצע לשנה ב- 5 השנים הבאות ויסתכם בשנת 2009 בכ- 6.5 מיליארד דולר. כך מעריך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא ונשיא התאחדות התעשיינים, לקראת פתיחת הסלון האווירי ב- 13 ביוני בלה-בורז'ה שבפריז. 
 
הוא הדגיש, כי בשנת 2005 צפוי השוק העולמי של התעשיות הביטחוניות (כולל חלל ותעופה), להגיע להיקף של כ- 1.4 טריליון דולר, מהווה גידול של 5.2% לעומת השנה שקדמה לה. שוק עולמי זה צפוי לצמוח בשיעור שנתי של כ- 4% לשנה ב- 5 השנים הבאות.
 
ברוש ציין, כי למרות שחל גידול בשנים האחרונות ביצוא הביטחוני מישראל, עדיין נתח השוק שלנו קטן ולפיכך קיים פוטנציאל רב להתרחבות. מהשוואת מדדים טכנולוגיים בהשוואה בינלאומית – עולה בבירור יתרונה של ישראל בפרמטרים טכנולוגיים שונים. כך למשל, דורגה ישראל במקום הראשון במוכנות טכנולוגית, דרוג שנעשה על ידי הפורום הכלכלי העולמי, דו"ח התחרותיות העולמי 2004-5. ישראל גם דורגה במקום השני בזמינות הון סיכון ובמקום שלישי בעולם בזמינות מדענים וחוקרים ומקום רביעי בעולם במספר פטנטים למיליון נפש.
 
אם נוסיף לכך, אומר ברוש את היכולת הגבוהה הקיימת בישראל בהגדרת הצרכים ברמה המקצועית וברמת התחכום הגבוהה של המערכת הביטחונית בארץ, אנו מקבלים הרכב מנצח ותשתית טובה להמשך פיתוח היצוא.
 
ברוש הוסיף, כי הפוטנציאל הרב הקיים בתחום הביטחון, האבטחה והתעופה, הביאו את מכון היצוא לקבלת החלטה אסטרטגית למקד מאמץ בתחומים אלו. ההשקעות הגדולות בארגון הסלון האווירי בפריז, הסלון האווירי בסינגפור כמו גם ההשקעות והפעילויות בתחום ביטחון הפנים ה – HLS, הן הוכחות הביצוע לכך.