בקרוב יפורסם המכרז להקמת שדה תעופה בינ"ל בתמנע

המכרז להקמת שדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע שליד אילת יפורסם במאי 2005;שטרית הורה למנכ"ל רש"ת לזרז את ההליכים הנדרשים להכנת המכרז ולפתור את כל הסוגיות שטרם סוכמו


00:00 ,09.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

המכרז להקמת שדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע שליד אילת יפורסם במאי 2005;שטרית הורה למנכ"ל רש"ת לזרז את ההליכים הנדרשים להכנת המכרז ולפתור את כל הסוגיות שטרם סוכמו
 
המכרז להקמת שדה תעופה בינלאומי באילת יפורסם ב- 1 במאי 2005, כך עולה מתוכנית רשות שדות התעופה שהוצגה אתמול לשר התחבורה, מאיר שטרית.
 
שדה התעופה החדש יוקם באזור תמנע, הנמצא כ- 18 קילומטר צפונית לעיר אילת. עלות הקמת השדה מוערכת בכ- 200-150 מיליון דולר. חלק מההשקעה ימומן באמצעות מכירת הקרקע המתפנה של נמל התעופה הישן באילת. עלות הקרקע נאמדת בכ- 40 מיליון דולר.
 
שדה התעופה יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של יותר מ- 3000 מטר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים בצפון אירופה. בשדה יהיו 8 עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים ו- 9 רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ דוגמת מטוסי דאש 7.
 
במסגרת השלמת העבודות להקמת השדה יורחב כביש הערבה לארבעה מסלולים, בקטע שבין תמנע לאילת. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות בלבד. כמו כן מתוכנן חיבור מסילתי מאילת ישירות לשדה התעופה בתמנע.
 
השר שטרית הנחה את מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר לזרז את ההליכים הנדרשים להכנת המכרז להקמת השדה ולפתור את כל הסוגיות שטרם סוכם עליהן כמו למשל גודל השדה הרצוי ועלות האגרות השונות שיגבו בשדה התעופה החדש.
 
שר התחבורה צפוי להודיע בחודש הקרוב על החלטתו באשר לאופן המימון וההקמה של שדה התעופה החדש. האם הוא יבנה על ידי רשות שדות התעופה או לחילופין על ידי יזם פרטי בשיטת ה- B.O.T. לפי שיטה זו היזם מקים, מממן ומפעיל את השדה לתקופה של 30-20 שנה ובתום התקופה מחזיר היזם את השדה לידי המדינה.
 
על פי התוכנית שהוצגה לשר התחבורה ביצוע עבודות הסלילה והבנייה בשדה התעופה בתמנע יחל בתחילת שנת 2006 מתוך מגמה להשלים את בניית השדה עד סוף שנת 2008.