בקרוב - הקלה במגבלות הבניה לגובה בקרבת שדה דב

הודות לסקר אווירונאוטי עדכני של רשות שדות התעופה יתאפשר לבטל את מגבלות הבניה לגובה בעיר תל אביב מעל ל-45 מטרים המותרים כיום; המשמעות – תנופה יזמית נדלנית של רבי קומות בעיר; עוד יושפעו מההחלטה אזורים בערים רמת גן ורמת השרון


00:00 ,04.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הודות לסקר אווירונאוטי עדכני של רשות שדות התעופה יתאפשר לבטל את  מגבלות הבניה לגובה בעיר תל אביב מעל ל-45 מטרים המותרים כיום; המשמעות – תנופה יזמית נדלנית של רבי קומות בעיר;  עוד יושפעו מההחלטה אזורים בערים רמת גן ורמת השרון
 

רשות שדות התעופה צפויה לחולל בקרוב מהפכה נדלנית בעיר תל אביב ובערי הלויין: סקר אווירונאוטי עדכני, שבוצע בחודשים האחרונים ברשות שדות התעופה על ידי חטיבת המבצעים וחטיבת תכנון והנדסה בהתייעצות עם גורמי תעופה בינלאומיים, העלה כי ניתן להקל באופן משמעותי על מגבלות הבניה לגובה בקרבת שדה התעופה שדה דב שבתל אביב.
 
יצויין, כי על פי תקנות הטיס בתעופה האזרחית הנהוגות זה עשרות שנים, מוטלות הגבלות בניה באזורים הסמוכים לשדות התעופה על פי המתחייב מתקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, והשפעתם של אלה הינה מגבלה בהתפתחות האורבנית באזורים הסמוכים לשדות התעופה הפנים ארציים.
 
עם זאת, ההתפתחויות הטכנולוגיות בענף התעופה על פני השנים איפשרו לאחרונה בחינה מחודשת של מגבלות אלה. לאור הנתונים, ביצעה הרשות סקר עדכני מתוך מטרה לבחון הקלות אפשריות בבניה לגובה באזורים המצויים מזרחית  לשדה דב, שכיום מותרת בהם בניה לגובה של 45  מטר בלבד, שהינם מבנים בני 15 קומות.
 
ממצאי הסקר העלו, כאמור, כי ניתן לאפשר בניה ללא הגבלת גובה במרבית האזורים הסמוכים לשדה דב וזאת תוך שמירה על בטיחות טיסה. האזורים שיושפעו מהקלת בניה זו נמצאים ברדיוס של 4 ק"מ, בפריסת מניפה מזרחית לשדה דב, וכוללים את רובה של העיר תל אביב, רמת השרון ושולי העיר רמת גן.
 
משמעות החלטה כזו מבחינה יזמית ונדלנית הינה מרחיקת לכת ויש בה כדי לקדם תנופת בניה לגובה בעיר תל אביב, על יתר המשמעויות הנלוות של הרחבת הבניה באזור. הצעה מפורטת בנושא לקידום ההליך הועברה בימים אלה מרשות שדות התעופה לאישור רשות התעופה האזרחית, הרואה את ההצעה בחיוב.