במרכז דיוני כנס של לופטהנזה: רפואה בשלט רחוק – TELEMEDICINE

למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי במרכז דיוני כנס של לופטהנזה שנערך בגרמניה, עסקו בנושא רפואה בשלט רחוק – TELEMEDICINE – זה הענף הרפואי-תעופתי החדש, שבעתיד הלא רחוק יופעל בטיסות חברת לופטהנזה בעזרת ערוץ תקשורת אינטרנט רחב-פס


00:00 ,04.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
צוות המטוס ישדר, באמצעות ערוץ אינטרנט רחב-פס, מהאוויר לתחנה קרקעית תוצאות של בדיקות לנוסע חולה, רופא יקבע דיאגנוזה וימליץ על דרכי טיפול * רפואה תעופתית באינטרנט

למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי במרכז דיוני כנס של לופטהנזה שנערך בגרמניה, עסקו בנושא רפואה בשלט רחוק – TELEMEDICINE – זה הענף הרפואי-תעופתי החדש, שבעתיד הלא רחוק יופעל בטיסות חברת לופטהנזה בעזרת ערוץ תקשורת אינטרנט רחב-פס.

נוסע נתקף במחלה בעת טיסה. צוות המטוס, בסיוע הציוד הרפואי העומד לרשותו, יבצע בדיקות דם, חמצן, אלקטרו-קרדיוגראם, ישדר את תוצאות הבדיקות ישירות לתחנה קרקעית, שם יקבע רופא את הדיאגנוזה הרפואית שלו וימליץ לצוות על דרכי הטיפול. במקרים חמורים ימליץ הרופא לקברניט לבצע נחיתת לחירום בנמל התעופה הקרוב על מנת להעביר את החולה לבית החולים. כך זה יתנהל בעתיד, וציוד הקשר והתקשורת הייעודי כבר עומד לרשות לופטהנזה.

נושאים אלו ואחרים הקשורים לבריאותו של הנוסע במרומים נידונו בכנס רפואי מיוחד שהתקיים בימים אלו במרכז ההדרכה של לופטהנזה ב-SEEHEIM שליד פרנקפורט, ביוזמת חברת התעופה הגרמנית ומרכז המחקר התעופתי של גרמניה (DLR), בהשתתפות 140 מומחי בריאות מכל רחבי גרמניה.

בכנס נידונו נושאים רפואיים נוספים הקשורים לטיסות ולנסיעות, כמו שיטות חיסון חדישות, תופעות רפואיות הנוצרות בעת טיסה, תזונה בטיסות, סינון וטיהור האוויר במטוסים ובעיות של שמירת היגיינה במטוסים. סגן נשיא לופטהנזה תומאס זאטלברגר (THOMAS SATTELBERGER) הודיע כי החברה תבצע מאמצע ינואר 2003 ניסויים בהיבטים החדשים של הרפואה בשלט-רחוק באמצעות ערוצי האינטרנט רחבי-הפס העומדים לרשות החברה במטוסיה.

כבר היום מציעה לופטהנזה לציבור נוסעיה באתר האינטרנט שלה INFO FLYWAY, מידע הכולל נושאים כמו בריאות, דיאטות ומנוחה בעת הטיסה, אקלים ומזג אוויר ביעדים השונים וכן דרישות לחיסונים בארצות שונות.