אתר החדשות CNBC מדווח כי חברת אמזון מגבירה הילוך בכל הקשור לשירותי ההובלה האווירית שהיא מציעה ורומז כי בכוונת חברת האונליין להתחרות מול חברות בלדרות כגון UPS ו-FedEx עם שירותי פיילוט בהובלה אווירית שהשיקה השנה המוצעים בהנחות תלולות.
ריי ברמן, מוכר אמזון שקיבל מאמזון הצעה להצטרף לתכנית, אמר כי תעריפי ההובלה שהוצעו לו על ידי החברה היו נמוכים בכ-50% מאלה שהוצעו לו על ידי חברת UPS. ברמן ציין כי על משלוח קופסאות במשקל 600 ק״ג מהמחסן שלו למרכז ההפצה של אמזון, הוא נדרש לשלם על ידי החברה רק 80 דולר – מחצית מה-160 דולר שביקשה חברת UPS ופחות מ-104 דולר שביקשה חברת FedEx. ״נדהמתי לחלוטין״, אמר ברמן ל-CNBC. ״זה יכול להוות חיסכון אמיתי בתזרים הכולל״.
ההנחות העמוקות מצביעות עד כמה חברת אמזון מוכנה ללכת כדי לבנות את בסיס הלקוחות הראשוני שלה שישתמש השירות משלוחים משלה המתחרה ישירות עם FedEx וחברת UPS.
אמזון מנסה מזה תקופה להראות כי אין לה כלל שאיפות בתחום השילוח, וטענת כי השירותים שהיא מציעה נועדו רק כדי ״להשלים״ שירותים של שותפים קיימים, אולם התמחור האגרסיבי אותו מציעה אמזון לאחרונה יכול להיות אינדיקציה לכך כי התכניות שלה שונות בתכלית.
התכנית שמציעה אמזון נקראית Amazon Shipping וכרגע היא מטפלת רק במשלוחי חבילות קטנות בין סוחרים צד שלישי עם מחסני החברה באזור לוס אנג׳לס ואינה כוללת משלוח סופי לבתי הלקוחות.
דוברת אמזון אישרה כי תכנית הפיילוט ממוקדת באזור לוס אנג׳לס וכי היא נועדה לסייע למוכרים להאיץ את משלוחי המלאי שלהם למחסני אמזון לטובת זמינות המוצרים ללקוחות.