ספקות בנוגע לרכישת TNT אקספרס על ידי UPS

הנציבות האירופאית מערימה קשיים על אישור הצעת הרכישה מבחינה רגולטורית, לאור החשש של צמצום התחרות בשוק והחלשתו לטובת חברה אמריקאית


00:00 ,15.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במועצת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופאי הובע חשש שהרכישה של חברת הבלדרות ההולנדית TNT אקספרס על ידי ענקית השילוח הבינלאומי UPS תביא את השוק למצב של רוויה.

נציבות האיחוד, שצריכה לאשר את המהלך מבחינה רגולטורית, הביעה ספקות בנוגע לעסקה, לאור העובדה שהיא עשויה לגרום לשוק, שגם ככה נמצא במצב רווי, להיסגר עוד יותר לתחרות.

לדברי הנציב האירופאי, כפי שפורסמו בעיתון הבריטי "Transport Intelligence", "שום דבר אינו יכול לגרום לדפוס צמיחה בעלת משמעות יותר מהפיכת שוק בודד לגן עדן של משקיעים ויזמים, עסקים פעילים ו-500 מיליון צרכנים".

כדוגמא לבעייתיות העסקה, הביא הנציב את שוק הסלולר באוסטריה, העומד בפני צמצום מארבע חברות לשלוש, לאור הצעת המיזוג בסך 1.6 מיליארד דולר בין אורנג' אוסטריה לבין אוסטריה טלקום, הנמצאת בבעלות החברה מהונג קונג האצ'ינסון.

הבעיה, אמר הנציב, היא האם רכישת TNT אקספרס על ידי חברה אמריקאית תוציא מהרשת האירופאית חברה מקומית, שגם בו יירדו מספר החברות הפעילות מארבע לשלוש.