בשנים האחרונות עולם ה-eCommerce (אי-קומרס) עובר תהפוכות רבות המשפיעות ומשנות את תרבות הצריכה של העולם המערבי. תהליכים דיגיטליים משפיעים על מציאות הצרכנים בכל הקשור להעדפת הקנייה, לחוויית הקנייה ולדרך התשלום.
מחקר של UPS בדק איך תהליכים שונים משפיעים על הרגלי הצריכה והקנייה, ומצא כי חלה עלייה מתמדת בקנייה דרך הסמארטפון – 43% ביצעו קניות אונליין דרך המכשיר החכם, עלייה של 17% ביחס לשנת 2015. בהתפלגות פנימית נראה כי 30% ביצעו את הקניות דרך ארנק דיגיטלי, 28% הקישו את פרטי האשראי בסמארטפון ו-10% דרך העברה בנקאית.
המחקר בדק מהן הפעולות הנפוצות ביותר הנעשות על ידי הסמארטפון לצורך הקנייה ומצא כי 78% בודקים את סטטוס המשלוח, 75% מבצעים השוואת מחירים, 72% עורכים בדיקה על טיב המוצר לפני קנייתו ו-69% בודקים מלאי בחנויות. כמו כן, בקרב אפליקציות הסחר התכונה החשובה ביותר עבור הצרכנים היא האפשרות לשלם דרך ארנק דיגיטלי כדוגמת ApplePay, Masterpass ו-Paypal עם 43%, האפשרות לראות תמונות באיכות גבוהה תופסת את המקום השני עם 42% וקריאת ביקורות עם 41%.
המחקר מצא כי 96% מצרכני האונליין קונים בזירות הסחר המקוונת כדוגמת אמזון ואי-ביי (eBay), ומעדיפים אותם על פני ערוצי קנייה מקוונים אחרים. 67% עושים זאת משום המחיר הנוח, 43% בגלל מבחר רב יותר של סחורה ו-41% בגלל מהירות המשלוח ועלותו. עוד נמצא כי 76% מהאירופאים קונים באמזון ו-53% קונים באי-ביי.
מגמה מעניינת נוספת מראה כי 84% מהצרכנים עדיין רואים בחנויות הפיזיות כחלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה. 52% טוענים שעושים זאת בכדי לחוש את המוצר לפני הקנייה, 50% טוענים שבכך הם עונים על צורך ישיר מבלי להמתין ו-43% קונים בחניות פיזיות מוצרים ייחודיים. עוד נמצא כי 45% מהצרכנים אשר מחזירים מוצרים יעדיפו לעשות זאת לחנות הפיזית.
כמו כן, המחקר בדק את יעד המשלוחים המוזמנים בקניות אונליין ומצא כי 51% מעדיפים לקבל את המשלוח הביתה, 27% ללוקרים או עמדות PickUp, 8% למקום עבודתם, 7% לחבר או מכר משפחתי ו-7% נוספים מעדיפים לשלוח את המוצר לחנות הפיזית.
בנוסף עולה כי שביעות הרצון מקניית אונליין עומדת על 81% וזאת ביחס ל-66% בקנייה בחנות הפיזית. הצרכנים מציינים כי שביעות הרצון עולה בהינתן האפשרות לצורת תשלום אלטרנטיבי (72%), משלוח חינם (67%), קלות תהליך הצ׳ק אאוט (66%), האפשרות לראות עלויות נוספות הקשורות לעמלות משלוחים (61%).
מחקר ה- Online Shoppingשל UPS נערך על ידי חברת comScore שסקרה למעלה מ-6,400 צרכני רשת אירופאים ברבעון השלישי של שנת 2017.