ועידת ישראל השישית למסחר אלקטרוני GO eCommerce התקיימה אתמול במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב ביוזמת חברת מידע כנסים.
בכירים מתעשיות השילוח, הבלדרות והסחר המקוון נכחו אתמול בוועידת GO eCommerce השנתית של מידע כנסים. בפאנלים השונים שהתקיימו לאורך היום דובר רבות על כניסתה הצפויה של חברת אמזון לישראל, והושמעו הערכות כיצד הדבר ישפיע על השחקנים בשרשרת וכן על הצרכן הישראלי. נושא מרכזי נוסף שדובר בו רבות היה אתגרי השילוח והלוגיסטיקה בעידן בו הציבור הישראלי מזמין יותר ויותר חבילות ומוצרים מאתרי סחרי מקוון בינלאומיים.
משתתפי הפאנלים, שהגיעו מכל הענפים הנוגעים לענף הסחר המקוון, קיימו פאנלים בנושא אל מול 1,600 אנשי מפתח בתחום השיווק הדיגיטלי, לצד אנשי עסקים בכירים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים ונציגי חברות סטארט-אפ.
בוועידה הכריז גבי רוטר, מנכ״ל משותף קסטרו, כי יקצר משמעותית את זמני השילוח של מוצרים מ-3 ימים כיום, ליום אחד בלבד ולכל כתובת בארץ. רוטר ציין כי ״אני חושב שהבעיה העיקרית שלנו זו האפליה לרעה של יבוא של מוצרים מחו״ל. הרגולטור, משיקולים פופוליסטים, לא מבטל אותו או מוריד את המע״מ. אני מצטער שזה ככה שכן זה גורם נזק למדינה בכמות המיסים ופוגע ביכולת שלנו להרוויח כסף, בייחוד ששכר המינימום עלה ביותר מ25%. זה האיום המרכזי״.
יונתן איבגי, סמנכ״ל שיווק ומכירות ב-DHL Express ישראל, אמר בפאנל בו השתתף כי ״כשעוברים לאונליין, לאחר עיבוד של מחקרים רבים, ניתן לראות כי 54 אחוז מהשיקולים של הלקוח נשענים על הלוגיסטיקה של האתר. משקיעים הרבה זמן וכסף בחוויית המשתמש אבל חשוב גם כן לשקול את הלוגיסטיקה בכל הקשור לקניות אונליין. מי שואל מה הן העדפות הלקוח? אם הוא מעדיף לבית או למשרד? לוגיסטיקה היא חלק דרמטי מהמעבר של הפיזי לאונליין. טכנולוגיה תופסת חלק מאוד משמעותי בענף הלוגיסטיקה וזה הולך וגדל מיום ליום. בלי טכנולוגיה לא היינו יכולים להגיע לכל מקום בעולם תוך יום-יומיים. אין לכם מושג מה לוגיסטיקה יכול לעשות ליחס המרה שלכם. איך שהלקוח שלכם מקבל את החבילה שלו ,איפה ומתי. אל תסתכלו רק מה הוא הזמין אלא מה החוויה שלו, כמה זמן הוא שהה באתר והאם הוא מרוצה״.
אירית קריאף, נשיאת GCX: ״חד משמעית, הכניסה של אמזון תעורר טלטלה בשוק הישראלי. טלטלה שאנחנו לא מכירים. אמזון הולכת להיכנס בצורה מאוד מסודרת ובצורה הטובה ביותר. הניסיונות שלהם לאחרונה הצליחו והם הצליחו לשנות דפוסי התנהלות של הרגולציה. אני קוראת לקמעונאים להצטרף למהפכה הזאת. אתם צריכים להיות חלק מזה. איך? זאת שאלה טובה. תהיו נקודות מסירה למשל. כל חנות יכולה להיות נקודת מסירה. אמזון מרימה לכם להנחתה. תרימו את זה״.
בשמת שדה, סמנכ״לית שיווק, שירות ומכירות בדואר ישראל: ״אנחנו עובדים מאוד חזק על שירותי השליחים שלנו ומיד אחרי החגים הצרכנים הישראלים ירגישו את זה. אנחנו מרחיבים כל הזמן את מארג שיתופי הפעולה שלנו ולמעשה מרחיבים כל הזמן את רשת נקודות המסירה עבור הציבור הישראלי. בשנת 2019 נשיק מרכז לוגיסטי מלא שיאפשר לסוחרים להוריד את כל הפן הלוגיסטי ונאפשר להם להתעסק במה שהם טובים בו וזה להביא מוצרים טובים ומעניינים לצרכן הישראלי. כל זה על מנת להביא את חוויית חו״ל לישראל ואנחנו לגמרי שם״.
בין המשתתפים הנוספים בכנס נציין את אנדריי מרצ׳יטו, מנהל הסחר המקוון של Unilever העולמית, רונן כהן, סמנכ״ל השיווק והמכירות של UPS, בשמת שדה, סמנכ״לית שיווק, שירות ומכירות בדואר ישראל, אירית קריאף, נשיאת GCX, מיכל רביב, סמנכ״לית שיווק ושירות בחברת Terminal X ועוד.