חברת DHL: מספר 1 באירופה באימוץ דלקים ירוקים לתעופה

החברה, שהכריזה על תכנית להאצת הפחתת הפליטות שלה במהלך 2021, התחייבה להוציא 7 מיליארד יורו במהלך העשור הקרוב כדי לעמוד ביעדים. על פי הנתונים חברת DHL משיגה יותר מ-3% מהדלק התעופתי שלה ממקורות נקיים יותר, וזאת גם במהלך 2023


12:04 ,02.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

במאמץ להפחית את ההשפעה האקלימית הגדולה של טיסות אוויריות, חברות תעופה ברחבי העולם התחייבו לצרוך כמויות עצומות של דלק מטוסים ״ירוק״ יותר. אך מרבית חברות התעופה נמצאות הרחק מאחורי התחייבויותיהן, זאת לפי ניתוח של סוכנות הידיעות הכלכלית ״בלומברג״. 

 

על פי הניתוח, למרות שחברות תעופה רבות הבטיחו להשיג לפחות 10% מהדלק שלהן ממקורות נקיים יותר עד סוף העשור, השימוש בדלק תעופה בר קיימא (SAF) גדל מ-0.04% מסך הדלק הגלובלי בשנת 2021 ל-0.17% בשנת 2023, על פי הערכות של ארגון התעופה הבינלאומי IATA.

 

כמו כן עולה מהנתונים כי חברות תעופה אירופאיות מביסות את המתחרות מארה״ב, אם כי הדבר נובע, בחלקו, עקב רגולציה מקומית, כאשר האיחוד האירופי דורש מחברות התעופה להשתמש ב-2% SAF החל משנת 2025. לעומת זאת, ארה״ב אימצה גישה וולונטרית, כשהממשלה מציעה תמריצים כלכליים עבור שימוש ב-SAF אך היא אינה מחייבת את חברות התעופה לרכוש את הדלקים הנקיים יותר, שעולים פי שלושה מדלק מטוסים רגיל.

 

אחד הנתונים הבולטים ביותר הוא כי קבוצת DHL הינה מובילה עולמית באימוץ דלק בר קיימא SAF. על פי הנתונים, החברה משיגה יותר מ-3% מהדלק התעופתי שלה ממקורות נקיים יותר, וזאת גם במהלך 2023. על מנת לעמוד ביעד זה, חברת השילוח והלוגיסטיקה הגרמנית רכשה יותר דלק מטוסים מופחת פליטות מכל חברות התעופה האמריקאיות יחד. 

 

המחסור בדלקים נקיים הופך את הנתונים המובילים של DHL בשוק למרשימים עוד יותר. כאשר החברה הכריזה על תוכנית להאצת הפחתת הפליטות שלה במהלך 2021, היא התחייבה להוציא 7 מיליארד יורו במהלך העשור הקרוב כדי לעמוד ביעדים. בשנה שעברה, סכום זה כלל 113 מיליון יורו לכיסוי העלות הנוספת של SAF לעומת דלק סילוני קונבנציונלי.