חברת DHL אקספרס ישראל: ״המשלוח הראשון לאיחוד האמירויות יצא לדרכו״

ענקית השילוח DHL אקספרס הכריזה על יריית הפתיחה של המסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות והכשרת הקו לפעילות מלאה. החל מהיום בבוקר ניתן לייצא או לייבא מהאמירויות בפשטות וקלות, כמו לכל מדינה אחרת בעולם


08:12 ,02.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

״המערכות פתוחות״, כך מוסר לנו יונתן איבגי הסמנכ״ל המסחרי של DHL אקספרס ישראל, ״וניתן להתחיל במסחר מיידי הן בייצוא והן בייבוא מול המדינה בעלת הכלכלה שופעת הפוטנציאל המשותף. מדובר בצעד מרגש והיסטורי אך לא רק – הפוטנציאל העיסקי של המשק הישראלי מול האמירויות רחב מאוד ועובר דרך מסחר תעשייתי, בטחוני ונוגע כמעט בכל סקטור וענף ישראלי״.

 

״הכלכלה באמירות אשר מתכוננת ליום שאחרי הנפט, נחושה מאוד להתחיל ולסחור עם העסקים הישראלים והציבור עצמו, אשר מזוהה עם אימוץ מאוד רחב של סחר מקוון מהווה גם הוא פוטנציאל עבור שחקני המסחר המקוון בישראל״.

 

״מעבר לפוטנציאל הרחב בין הקהילות העיסקיות בשני הצדדים, יש למדינה חשיבות משמעותית נוספת – מדובר במדינה שיכולה להוות עבור העסקים בישראל שער כניסה לעולם הערבי. החיבוריות וקשרי המסחר של האמירויות עם מדינות ערב השונות צמוד ואינטנסיבי מאוד כך שגורמים ישראלים יכולים דרכם, בקלות,  להיכנס לפעילות עיסקית מול מדינות שבעבר לא היתה להם אפשרות לסחור מולם. כללי המשחק השתנו״.

 

איבגי מזכיר כי רף המע״מ באמירויות (5%) ורף הריגולציה הנמוך מייצרים גם הם פוטנציאל חדירה משמעותי ונראה כי רוב ענפי המסחר בישראל מתחילים להבין זאת ועוסקים בתכנון מהיר של הכניסה לקו המסחר החדש הזה״.

 

חברת DHL אקספרס באיחוד האמירויות בעלת תשתית רחבה מאוד, אשר הוקמה בתחילת שנות השמונים, הכוללת HUB בינלאומי עצום בדובאי ועוד 2 מרכזי תעופה ברחבי הנסיכות. בבעלות החברה 300 רכבים, עשרות טיסות ביום ולמעלה מ- 50% נתח שוק ממשלוחי הבלדרות שנכנסים ויוצאים מהמדינה. בנוסף מדווחת החברה כי למעלה מ- 90% מהמשלוחים שנכנסים לאמירויות משוחררים מרשויות המכס בעודם באוויר וכי 92% מהמשלוחים נמסרים עד שעות הצהריים.