משלוח המתנות, אשר הפך למסורת בשוק הישראלי, נועד לחזק את הקשר האישי של עולם העסקים הישראלי עם קולגות ברחבי העולם. ניתוח שערכה חברת DHL אקספרס העלה שב- 2018 ענף ההייטק נמצא במקום הראשון מבחינת כמות המתנות ולאחריו ענף התעשייה והטקסטיל. בין היתר עולה כי בשנת 2018 34% מכלל המתנות נשלחו לארה״ב, במקום השני נמצאת אנגליה עם 12% ולאחריה גרמניה, צרפת ואיטליה. ניתן למצוא גם יעדים מרוחקים כמו ניקרגואה, פיג׳י ומאוריציוס.
מידע מעניין נוסף הוא סוג המתנות המועדף על ידי הישראלים. 34% מהמתנות הינן שוקולד ישראלי, אשר נשארו האהובות על הלקוחות הישראלים, אחריהן ענף היין והתבלינים הישראליים אשר חלה עלייה ל- 35% וגם מתנות בעיצוב ישראלי אשר עומדים על 10%.
לדברי יונתן איבגי, הסמנכ״ל המסחרי של DHL אקספרס ישראל: ״בעידן הנוכחי מערכות יחסים הם שם המשחק. הקשר של הלקוחות שלנו עם הספקים שלהם, הלקוחות שלהם או העובדים מעבר לים משפיע בצורה ישירה על ההצלחה העסקית שלנו. גם השנה, כמו בכל שנה כבר למעלה מעשור, אנחנו מציעים מתנות מדהימות בתהליך פשוט וקל. צוות הפרויקט שלנו הפך למומחה בנושאי התאמת המתנה הנכונה לאדם וליעד הרצוי״.
״השנה ישנו מבחר חדש, רחב מאוד ומגוון של מתנות המותאמות למגוון הצרכים שזיהינו בשנים האחרונות. מחיר המתנות מסובסד על ידי DHL, המשלוח מבוטח חינם ואנו מתחייבים למסור בזמן לפני החגים ובעלי ידע מקצועי רחב בחוקי המכס והכרה של התרבות במדינת היעד. בכך קהל הלקוחות שלנו נהנה מעסקת המתנות המשתלמת ביותר. שירות המתנות שלנו בא לפשט את התהליך כאשר אריזתה ומסירתה של המתנה ליעד בחו״ל נעשות על ידי DHL וללקוח נותר רק לבחור את המתנה המתאימה מהקטלוג שלנו ולחכות לפידבק מהנמען״.