וובינר מיוחד של DHL: ״רפורמת לא עוצרים בנמל תשפיע ותקל כמעט על כל היבואנים״

מעל ל-300 יבואנים השתתפו בוובינר שעסק ברפורמת לא עוצרים בנמל, במסגרתו אנואר חילף, הממונה על חוקיות יבוא ממשרד הכלכלה, ענה על שאלות הלקוחות. יונתן איבגי, סמנכ״ל מסחרי ב-DHL, משתף: ״הצורך בוובינר עלה מהשטח, שמחנו להרים את הכפפה״


13:27 ,11.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום רביעי קיימה חברת DHL Express Israel וובינר מרתק בהשתתפות מאות לקוחות בנושא רפורמת ״לא עוצרים בנמל״. הרפורמה, שנכנסה לתוקף ביום שני 01/07/2024, מאפשרת לשחרר מוצרים מסוימים מתהליך המכס, על בסיס הצהרת היבואן כי המוצר המיובא עומד בדרישות התקינה הרשמיות והוא לא יידרש להציג הצהרות, אישורים ובדיקות במעבדות למרבית המוצרים המיובאים לישראל וכפופים לתקינה הרשמית. יבואן שיבחר, יוכל לבקש מסוכן המכס לשחרר טובין שנדרשים בגינם אישורי חוקיות יבוא לעניין תקינה רשמית (אישורי ת״ר) מבלי להציגם, זאת בדומה למצב הקיים באירופה. המטרה היא כמובן להקל על היבוא, לאפשר כניסת מוצרים מהירה יותר לשוק, שתפחית את עלויות היבוא וכך להגדיל את התחרות ובסופו של דבר אף להוזיל את העלויות לצרכן הישראלי.

 

יונתן איבגי, סמנכ״ל מסחרי ב-DHL, משתף: ״הצורך בוובינר עלה מהשטח, הלקוחות היו צמאים למידע אמיתי, מהימן ובעיקר להסבר מפורט על הרפורמה ומענה למגוון מאד גדול של שאלות שונות. שמחנו להרים את הכפפה ובזכות הקשרים הטובים של מנהלי המכס אצלנו, להוות את הצינור שמחבר בין השטח למשרדים הממשלתיים. פנינו לאנואר חילף, הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה, שמכיר את הרפורמה מקרוב ושמח מאד לתת את המענה. אנחנו רואים כי הקשר עם היבואנים והשטח חשוב מאד למשרד הכלכלה ועל כן ביקשנו מהלקוחות לשאול מראש את כל השאלות שיש להם, והיו לא מעט, כדי שנוכל במהלך הוובינר לתת מענה מקיף״.

 

את הוובינר הוביל מר אנואר חילף, שפירט על הרפורמה, על הדרישות, החלופות ונתן מענה לשאלות. אנואר ציין כי זה השלב הראשון של הרפורמה, ויש עוד שלבים נוספים של הקלות שיגיעו בהמשך. יש עדיין סוגיות שנמצאות בדיונים אך הוא שמח לקחת את הפניות והשאלות ולטפל בהן. אחריו הצטרף מר אלעד קוזי, מנהל תחום מכס ב-DHL Express בישראל, שהסביר בפועל על החלופות, נתן הסבר מקיף על הכנת תיק מוצר ונתן טיפים פרקטיים להגשת המסמכים הנדרשים. לאחר מכן הזמין את הלקוחות לפנות לנציגים לכל שאלה ולקבל מענה מקצועי במהירות ואם יהיה צורך אף נפנה לגורם המקצועי הממשלתי הרלוונטי ונחזור עם תשובה.

 

איבגי מוסיף: ״כחלק מהמחויבות שלנו לתת מענה מקצועי ללקוחותינו ולשמש כיועצים שלהם לשילוח בינלאומי, השיקה החברה במקביל אתר שמכיל את כל המידע, החלופות, התהליכים ותשובות לשאלות נפוצות שעלו מלקוחות, עליהן גם נתן מענה אנואר חילף ממשרד הכלכלה. האתר יעודכן כל הזמן, עם כל מידע שיתחדש או ישתנה. וגם מצגת הוובינר וההקלטה תחכה שם ליבואנים שירצו לצפות. אני מזמין את כל מי שעדיין יש לו שאלות להיכנס לאתר, וכמובן לפנות אלינו״.

לצפייה בוובינר של DHL.