הצבי ישראל עובר לצ'יפים

חברת דואר ישראל תפעיל החל מיוני 2015 שבבים בשקי הדואר ובמרכזי החלוקה, שיוכלו לעקוב אחר משלוחים, לגלות ליקויים ולתקנם בזמן אמת


10:49 ,16.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הפעולות לשיפור השירות ללקוחות, תחל חברת דואר ישראל לעקוב אחר דברי הדואר הנשלחים דרכה באמצעות טכנולוגיית RFID (תיוג באמצעות גלי רדיו), באופן שיאפשר לגלות ליקויים ולתקנם במהלך ההעברה של שקי הדואר.  

 

השבוע נבחרה חברת מוטורולה סולושנס ישראל להקים את המערכות הטכנולוגיות שיאפשרו מעקב אחר תהליכי העברת הדואר לאורך כל התהליך.

 

המערכת החדשה תעקוב אחר שק הדואר מעת שליחתו, עד הגעתו למרכז המיון, וכן אחר המשלוח של שק היעד עד להגעתו ליחידת הדואר, או למרכז המסירה. הליך הקמת המערכת יארך מספר חודשים והחל מיולי 2016 תוטמע המערכת במתקנים המרכזיים של החברה  וברכביה.

 

במסגרת המעקב ישולבו בשקי הדואר (באמצעות תוויות יעד) שבבים (צ'יפים) אלקטרוניים, שיקראו לאורך תהליך ההעברה. במקביל, במרכזי המיון, בתי הדואר המרכזיים בערים, תיבות הדואר האדומות ובכלי הרכב של דואר ישראל, יותקנו קוראים אלקטרוניים, שיקראו את האותות מהשבבים.

 

מאחר שמדובר במערכת אקטיבית שתשדר התרעות בזמן אמת על כשלים בתהליך, תוכל הנהלת החברה לדעת מיידית האם תוקן הכשל כראוי ולוודא את העברת הדואר בזמן בין כל הגורמים בשרשרת התפעולית (משלוח, מיון וחלוקה). השירות יופעל במסגרת משלוח דואר רגיל, דואר 24 ודואר רשום וכן במסגרת משלוח חבילות מחו"ל לישראל.

 

"מדובר בבשורה של ממש בעבור לקוחות חברת דואר ישראל, שכן עם הפעלת המערכת ניתן יהיה לדעת היכן נמצא שק הדואר לאורך כל שרשרת השילוח ובמידת הצורך לפתור בעיות נקודתיות בזמן אמת", אמר מנכ"ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין, "זהו צעד חשוב בתוכנית לשיפור השירות ללקוחות, שנותנת את אותותיה בימים אלו ברחבי הארץ, ומובילה לירידה בזמני ההמתנה ולעלייה בשביעות רצונם של הלקוחות".