דואר ישראל: מעל 65 מיליון חבילות נמסרו במהלך 2018

מדובר בצמיחה של כ-7% לעומת 61 מיליון חבילות שנמסרו במהלך 2017. גם משקל החבילות עלה ב-23% עם 14,100 טון שנמסרו השנה לעומת 11,500 טון במהלך 2017. דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל: ״שינוי מגמה של איכות מול כמות״


11:25 ,14.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות שהוזמנו מחו״ל נמסרו השנה במשקל כולל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות מחו״ל שנמסרו ב-2017. מדובר בשינוי מהותי בתמהיל החבילות, שגדלו משמעותית במשקל ב-23% מול שנה קודמת, וכ-7% בכמות, זאת כחלק ממעבר לקניות איכותיות יותר ברשת, שלב נוסף בהתפתחות הסחר המקוון העולמי.

 

מנכ״ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: ״השנה אנו רואים עלייה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו״ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג׳טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל״.

 

״דואר ישראל הוא שחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון עם מערך הריטייל הגדול בישראל. בתוך 3 שנים הרחבנו את מערך המסירה שלנו שעומד כיום על כ-1,300 נקודות ברחבי הארץ. גם בתחום המיון חוללנו שיפור רב בחוויית הלקוח עם פתיחת מרכז הסחר המקוון הארצי לחבילות, שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה, ומאפשר ללקוחות לקבל את המוצרים שהזמינו במהירות וביעילות״. ציין גולדשטיין.

 

גולדשטיין הוסיף כי ״אנו בוחנים באופן מתמיד דרכים לשיפור השירות ולהתמודדות טובה יותר עם צרכי שוק המשתנים לצד היערכות לאתגרי העתיד. בימים אלו עברנו ממבנה גיאוגרפי לשלוש חטיבות עסקיות הכוללות את תחום הסחר והשליחים, בנק הדואר והחטיבה הקמעונאית, על מנת למנף את היכולות של דואר ישראל, כל זאת לצד הקמת חטיבת שרשרת אספקה התומכת בכל מערך המיון, המסירה והשינוע של החברה. ההשקעה בתשתיות הינה מתמשכת לאורך שלוש השנים האחרונות ושיאה יהיה בחודשים הקרובים עם פתיחת הקרייה הדוארית במודיעין, אשר תציב את דואר ישראל בשורה אחת עם חברות הדואר המובילות בעולם״. אמר גולדשטיין.

 

מנתוני דואר ישראל עולה כי גם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם: אמזון, נקסט ואסוס. עוד עולה כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה, כאשר המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות הן סין, ארה״ב ובריטניה.

 

מנתוני הדואר עולה, כי כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות, המונות יחד כ-4.5 מיליון תושבים. רמת גן תפסה את מקומה של כרמיאל השנה, והיא העיר המובילה ב-2018 בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה עם 1.9 מיליון חבילות, כאשר כל תושב רמת גן הזמין מחו״ל השנה  11.46 חבילות בממוצע. פתח תקווה מדורגת במקום השני עם 2.97 מיליון חבילות, ובמקום השלישי גבעתיים, שבשנה שעברה לא נכנסה לדירוג 20 הערים המובילות, והשנה הוזמנו בה 683 אלף חבילות מחו״ל.

 

תל אביב ממשיכה להוביל את הרשימה ברמה הכמותית, והיא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות גם בשנת 2018 עם כ-5.1 מיליון חבילות. ביחס לגודל אוכלוסיה, עלתה תל אביב מהמקום ה-19 בשנה שעברה למקום ה-12 כשכל תושב ת״א הזמין השנה 9.53 חבילות בממוצע.  

 

תושבי רחוב העצמאות והציונות באשדוד הזמינו גם השנה לפי דואר ישראל הכי הרבה חבילות בארץ פר רחוב. רחובות נוספים שמככבים ברשימה הם רחוב הר הצופים ברחובות, רחוב ז׳בוטינסקי ברמת גן, רחוב הזמיר בנהריה, רחוב יעל רום בפתח תקווה ורחוב דיזינגוף בת״א, המאופיינים כרחובות ארוכים ובהם עסקים ומגורים פרטיים.