אמזון מרחיבה את צי המטוסים

חברת הסחר המקוון הודיעה כי תחכור 10 מטוסי מטען נוספים - המהלך אשר יביא את מספר המטוסים בצי שלה לכ-50 מטוסים. אמזון: ״רשת המטוסים שלנו מאפשרת משלוח בן 48 שעות לכל מקום בארה״ב לאפשרי בהחלט״


14:37 ,23.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הזרוע האווירית של אמזון, Amazon Air, ממשיכה להרחיב את צי המטוסים שלה והודיעה כי בכוונתה לחכור 10 מטוסי מטען נוספים של בואינג מסוג 767-300. אמזון חוכרת את מטוסיה מחברת ATSG וציינה כי בכוונה להרחיב את אופציות החכירה שלה בעתיד.

 

המהלך יביא את צי המטוסים של ענקית המסחר האלקטרוני לכ-50 מטוסים שחוכרת כיום כ-20 מטוסים מחברת ATSG וכ-20 מטוסים מחברת אטלס אייר - כאשר כל המטוסים נמסרים לחברה תוך שנתיים.

 

על פי החוזה עם ATSG חמישה מטוסים יימסרו לאמזון במהלך 2019 וחמשת הנותרים במהלך 2020. תקופת החכירה של כל המטוסים הינה למשך עשר שנים עם אופציית הארכה לשלוש שנים נוספות.

 

על פי דיווחים, לחברת אמזון תהיה את האופציה לחכור 17 מטוסי מטען נוספים עד ינואר 2026 אם היא תגדיל את נתח מניותיה בחברת ATSG.

 

נזכיר כי חברת אמזון החלה את פעילות השילוח האווירית שלה בשנת 2016 כאשר מטרתה היתה לקבל שליטה טובה יותר על רשת הפעילות שלה ועל מנת לעמוד בציפיות לקוחותיה למשלוח מהיר. נציין כי מהלך הרחבת צי המטוסים של אמזון היה צפוי בקרב מומחים בתעשייה, שכן במרכז שהחברה מקימה סינסנטי/ צפון קנטאקי, יהיו מקומות חנייה עבור 100 מטוסים.

 

חברת אמזון הצהירה כי ״עם אלגוריתמים מתקדמים ותוכנות המשמשות לתכנון קיבולת ותוואי, הפעילות האווירית של אמזון יכולה להעביר מאות אלפי חבילות ביום. בנוסף, הודות לרשת המטוסים שלנו, שכוללת כיום כ-40 מטוסים, אמזון מסוגלת לספק ללקוחותיה חבילות במהירות רבה יותר, והופכת משלוח תוך 48 שעות לאפשרי בהחלט כמעט בכל מקום בארה״ב״.