UPS רכשה את TNT אקספרס; תהפוך לחברת הלוגיסטיקה הגדולה בעולם

חברת השילוח תשלם 6.8 מיליארד דולר במזומן עבור חברה בלדרות האקספרס ההולנדית. הכנסות החברה המאוחדות צפויים לעבור את קו ה-60 מיליארד דולר


00:00 ,20.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית השילוח הבינלאומי UPS הודיעה על רכישת ענקית בלדרות האקספרס TNT אקספרס. הרכישה תהפוך את UPS לחברת הלוגיסטיקה הגדולה בעולם, עם הכנסות של למעלה מ-60 מיליארד דולר. סכום הרכישה עומד על 6.8 מיליארד דולר במזומן.

בתגובה הודיעה TNT אקספרס שבדעתה להמליץ לבעלי המניות שלה לאשר את ההצעה.

TNT אקספרס היא חברת הבלדרות השנייה בגודלה באירופה, עם נתח שוק של 9.6% ב-2010. נתח השוק של UPS עומד על 7.7%. בשוק האירופאי שולטת DHL אקספרס, עם נתח שוק של 17.6%.

בחודש האחרון דחתה TNT אקספרס הצעת רכישה לא רשמית שהגישה UPS, לפי שווי של 9 אירו למניה. ההצעה משקפת ערך שוק של 6.4 מיליארד דולר ל-TNT אקספרס. הצעת הרכישה המשופרת שהגישה UPS היא לפי שווי מניה של 9.5 אירו.

המחיר החדש גבוה ב-53.7% מעל שווי השוק של מניית TNT אקספרס, שעמד על 6.18 אירו למניה באמצע חודש פברואר, יום לאחר הצעת הרכישה הקודמת.

בימים האחרונים הודיעה UPS, שבסיסה באטלנטה, ג'ורג'יה, שבדעתה להגיש עד 11 במאי הצעת רכישה רשמית עבור חברת הבלדרות ההולנדית.

אולם היא לא חיכתה. מדובר ברכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה בת ה-105 שנים של UPS, עד כדי כפול חמש מרכישת השיא הקודמת שלה, בשווי 1.25 מיליארד דולר, עבור חברת המשאיות האמריקאית Overnite Transportation ב-2005.

לאחר הרכישה, 36% מהכנסות הקבוצה המשותפת יבואו משווקים שנמצאים מחוץ לארצות הברית, בהשוואה ל-26% מרווחי UPS לפני.

לאחר הרכישה אמר נשיא ומנכ"ל UPS סקוט דיוויס: "עם השילוב הזה, שתי החברות יגדילו וירחיבו את היכולות שלהן לשרת את צרכי קהל הלקוחות בשוק הלוגיסטי הגלובאלי. היכולת הנוספת תתמוך בגידול של לקוחותינו ברחבי העולם".

UPS מסרה עוד, שהחל מהשנה הרביעית שלאחר הרכישה, יעמוד החיסכון לפני מס על סכום של 525-725 מיליון דולר.

אליסטים ציינו שהרכישה תאפשר ל-UPS דריסת רגל בשוק המתרחב של אסיה-פאסיפיק, שעליו שולטת TNT אקספרס, כולל רשת של מרכזי הפצה בסין, וכן נוכחות דומיננטית באמריקה הלטינית.

סמנכ"ל כספים ב-UPS קורט קוהן (Kuehn) מסר שהוא מאמין שהרגולטורים של האיחוד האירופאי בנושאי ההגבלים העסקיים יאשרו את הרכישה ללא שיהיה צורך בבדיקה מעמיקה.