DHL Express שילחה קופי שימפנזה לביתם החדש בליבריה

חברת DHL שיתפה פעולה עם ארגון LCRP וסיפקה שירותי לוגיסטיקה להעברת ארבעה קופי שימפנזה ממדינת גינאה-ביסאו למדינת ליבריה. הקופים הובלו ב-ATR72 LCD המיועדת למשלוחי מטען גדולים וזכו לטיפול ברמה של מחלקה ראשונה עם ווטרינר צמוד


11:07 ,14.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DHL Express בתת-סהרה ואפריקה (SSA) שיתפה פעולה עם ארגון LCRP הפועל למען הגנת והצלת קופי ליבריה, כדי להעביר בבטחה ארבעה שימפנזים פגיעים מגינאה-ביסאו לליבריה.

 

כל ארבעת השימפנזים שניצלו הועברו לביתם החדש בסוף השבוע האחרון, בשבת 9 ביולי, בדיוק בזמן לחגוג את יום השימפנזה העולמי ב-14 ביולי. שיתוף הפעולה נועד להעלות את המודעות לגבי הרווחה, ההגנה והשימור של אוכלוסיית השימפנזים העולמית, שנמצאת בסכנת הכחדה חמורה.

 

ארבעת השימפנזים הובלו ב-ATR72 LCD (דלת מטען גדולה) המיועדת למשלוחי מטען גדולים, המאפשרת השפעה מינימלית בהליך הפריקה והטעינה של בעלי החיים לאורך כל מסע ההובלה. המטוס אף הותאם כדי להבטיח טיפול מחלקה ראשונה לאורך 2 שעות ו-20 דקות הטיסה מנמל התעופה הבינלאומי אוסבלדו ויירה בגינאה-ביסאו לנמל התעופה הבינלאומי דניאל אודובר קירוס בליבריה. כדי להבטיח עוד יותר את ביטחונם, השימפנזים לוו על ידי הווטרינר ג׳ים דזמונד, מייסד שותף של Liberia Chimpanzee Rescue and Protection.

 

אנתוני בקלי, סמנכ״ל תפעול DHL Express SSA, אמר: ״אנו גאים לתמוך בארגון LCRP  במשימתם לתת לארבעה קופי השימפנזה שניצלו בית חדש. עם ניסיון רב שנים בהובלת חיות בר, רכשנו ידע רב ערך בהבטחת הצרכים הספציפיים של ׳המטען המיוחד׳. לכל משימת חיות בר שאנו מבצעים יש את הדרישות הייחודיות לה. לכן אנו תמיד מתחברים למומחים על מנת להבטיח שבעלי החיים יגיעו בשלום ובבריאות טובה ליעדים המיועדים להם. על ידי תמיכה ביוזמות המחויבות לחיות בר, נוכל לתרום להגנה על מינים בסכנת הכחדה, בתי גידול ומגוון ביולוגי״.

 

ג׳ני דזמונד, מייסדת ארגון ההצלה וההגנה לשימפנזים של ליבריה, אמרה: ״הניסיון של DHL בהובלת חיות בר הוא ברמה עולמית, ולא יכולנו לדמיין שיתוף פעולה עם ארגון לוגיסטי אחר כדי להבטיח מעבר בטוח של השימפנזים הפגיעים הללו. קופי השימפנזה הם מין בסכנת הכחדה חמורה, הם מוגנים בשתי המדינות, וזה לא חוקי לפגוע בהם או להחזיק בהם כחיות מחמד״.

 

ארגון ההצלה וההגנה על שימפנזים ליבריה (LCRP) נוסד בשנת 2016 כדי להציל שימפנזים שהם קורבנות של מסחר לא חוקי בבשר שימפנזים וחיות מחמד. אחת ממטרות המפתח של LCRP היא להבטיח את שימור שימפנזות הבר בליבריה ובעולם ולוודא שקופי השימפנזה  נשמרים בטבע. ההחלטה להעביר את ארבעת קופי השימפנזה – ששמותיהם הם פיפי, צה, סימאו וטיטה - מגיניאה-ביסאו לליבריה התבססה על המחויבות של המנהל הכללי של גינאה-ביסאו ליערות ובעלי חיים להילחם בסחר בינלאומי בחיות בר (IWT).