100 שנים אחורה ומסתכלים קדימה

במלאת 100 שנה למגזר התעופה נתן סמנכ"ל הרשת הגלובלית של DHL אקספרס צ'ארלי דובי ראיון, ובו השליך על התוצאות עד כה ועל הציפיות לעתיד הובלת המטען האווירי


11:16 ,28.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במלות 100 שנה למגזר התעופה, נתן סמנכ"ל הרשת הגלובלית של DHL אקספס צ'ארלי דובי ראיון, ובו הביע את עמדתו על המתרחש בענף כיום.

 

בהתייחסו לתעופה המסחרית בכלל, אמר דובי: "עבורי באופן אישי, פירושה של תעופה אזרחית הוא חקירה וגילוי. לאור העובדה שנולדתי בניו זילנד, הייתי בר מזל לבלות את רוב חיי בנסיעות ברחבי הגלובוס, לחקור ולגלות מקומות חדשים, עליהם רק קראתי בספרים. יכולתי גם לראות את השתנה הסחר העולמי, גדל וצמח".

 

כאיש אקספרס, הביע דובי את פליאתו – בהסתמך על המקום ממנו התחילה התעופה - לאור העובדה שכיום מסוגלות החברות לשנע חבילות לכל נקודה בגלובוס.

 

כיאה לניו זילנדי אמיתי, דובי הביע את תשוקתו לנדוד ברחבי הגלובוס, דבר שהשתלב עם עבודתו בחברת אקספרס, כמו גם לפוטנציאל הגדול של מגזר התעופה ולפגישתו עם מספר יזמים חלוצים, שידעו לנצל את היתרונות של התעופה המסחרית לטובת הענף ולשרת את הלקוחות.

 

לשאלה מה לדעתו ניתן לעשות בכדי למקסם את הפוטנציאל של התעופה המסחרית או הובלת מטען אווירי במהלך 30 השנים הבאות, ענה דובי: "אני חושב שזה בעצם פשוט מאוד – אנו זקוקים לרגולציות סביבתיות גלובליות, המכירות בערך הכלכלי שקישורים ישירים מביאים עימם ולעודד את הסחר החופשי ואת התחרות. אני חושב גם, שקיים כיום פוטנציאל נרחב לייצב ולפשט את החוקים, הדרישות והתהליכים בתוך התעשייה".

 

מכאן עבר דובי לחוות את דעתו בנוגע להתפתחות הובלת המטען האווירי בשנים הבאות. ראשית הוא סקר את מטוס המטען העתידי: "בעל קיבולת של 300 טון מטען, נקי לחלוטין מרעש, מסוגל להעמיס את המטען בעצמו, לנחות ולהמריא מהמים, מפחית את עלות השינוע בחצי ומסוגל לטוס מלונדון לסידני בשלוש שעות. הטכנולוגיה של שינוע מטען אווירי היא כה מתקדמת כיום, כך שקשה לנבא קפיצות גדולות במהלך 20 השנים הבאות. למרות זאת, אני מקווה שנגיע למדרגה הבאה מבחינת היעילות המבצעית, כלכלית וסביבתית".