בכירים בענף התיירות באילת: ראש המינהל ממשיך לפעול להעתקת התעופה מהעיר

ראש מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, עמוס עמיר, ממשיך לפעול להעתקת פעילותם של מטוסי סילון רחבי גוף בטיסות פנים-ארציות משדה התעופה באילת לעובדה ב-1 לנובמבר, אף שהקים ועדה מיוחדת לבדיקת העניין.


00:00 ,18.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
ראש מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, עמוס עמיר, ממשיך לפעול להעתקת פעילותם של מטוסי סילון רחבי גוף בטיסות פנים-ארציות משדה התעופה באילת לעובדה ב-1 לנובמבר, אף שהקים ועדה מיוחדת לבדיקת העניין. בכירים בענפי התעופה והתיירות באילת המתנגדים להעתקת הפעילות מהעיר, אמרו כי "יש בצעדיו של עמיר כדי להצביע על כוונותיו ועל כך שהוועדה המיוחדת משמשת כיסוי בלבד".

עמיר שיגר בשבוע שעבר מכתב למפקד חיל האוויר, האלוף דן חלוץ, שבו הוא מודיע לו על אפשרות העתקת התעופה מאילת לעובדה, הממוקמת כ-60 ק"מ צפונית לאילת, בדומה לטיסות בינלאומיות. המבקרים מדגישים כי עמיר חרג מסמכויותיו מכיוון שאין זה מתפקידו ליידע את חיל האוויר בדבר השינוי, וכי התיאום צריך להתבצע בין חיל האוויר לרשות שדות התעופה (רש"ת).

לדברי המבקרים, מן הראוי היה שעמיר יקפיא את הצעדים לפחות עד למועד הגשת מסקנותיה של ועדת הבדיקה המיוחדת ב-3 באוקטובר. המלצתו של ראש מינהל התעופה האזרחית התקבלה על יסוד ממצאי בדיקה, שלפיהם מסלול ההמראות והנחיתות באילת אינו עומד בתקן בינלאומי למטוסי סילון רחבי גוף.

הוועדה בראשותו של אריה עוז, ממינהל התעופה האזרחית, הוקמה עקב ביקורת חריפה על החלטת שר התחבורה, אפרים סנה, להעתיק את הפעילות לעובדה. בוועדה חברים גם סמנכ"ל המבצעים בארקיע ניר דגן, סמנכ"ל המבצעים בישראייר גור בן דוד, סמנכ"ל המבצעים ברש"ת אריה גלעד, ומומחה ממינהל התעופה האזרחית יוסי שפיצר.

חברי ועדת הבדיקה ביקרו בנמל התעופה באילת בסוף השבוע ועמדו מקרוב על המתקנים והמסלול הקיימים בו. הם שמעו סקירה מקצועית ממנהל שדות התעופה אילת ועובדה, זאב שריג, וצילמו את המקום.

דובר משרד התחבורה אמר אתמול בתגובה כי "אנו סמוכים ובטוחים כי הוועדה תעשה את עבודתה נאמנה ותגיש את המלצותיה המקצועיות לראש מינהל התעופה האזרחית".

עמיר אמר בתגובה כי "נענתי לבקשתם של שני מנכ"לי חברות התעופה, ארקיע וישראייר, והקמתי ועדה שתבדוק שוב את מצב העניינים באילת ותעביר אלי את מסקנותיה. מכיוון שאני מכיר היטב את המצב באילת, לא הודעתי על ביטול החלטתי הקודמת ואין הדבר אומר שלא אתחשב במסקנות הוועדה".