בכירים בארגון ICAO מבקרים בישראל

היום סגן מנהל הסניף האזורי של הארגון: הארגון מעוניין לסייע לישראל בפתרון סוגיית ניהול המרחב האווירי האזורי המשותף של ישראל ומדינות האזור


00:00 ,18.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

היום סגן מנהל הסניף האזורי של הארגון: הארגון מעוניין לסייע לישראל בפתרון סוגיית ניהול המרחב האווירי האזורי המשותף של ישראל ומדינות האזור
 
לארגון התעופה האזרחי הבינלאומי (ICAO) מחויבות ורצון לסייע לישראל בפתרון סוגיות הקשורות למרחב האווירי המשותף של ישראל ומדינות באזור. כך אמר היום סגן מנהל הסניף האזורי של הארגון, Jehad Faqir, העומד בראש משלחת רמת דרג של הארגון המבקרת בישראל.


משלחת רמת דרג מהמשרד האזורי של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO) במזרח התיכון (הנמצא בקהיר) עורכת בישראל ביקור ראשון מסוגו, שנועד להדק את הקשרים של הארגון עם מדינת ישראל.
 
מדינת ישראל שייכת כיום לסניף האירופאי של ארגון ה- ICAO היושב בפריז, אך קשורה באופן הדוק גם לפעילות המזרח תיכונית של הארגון, זאת, בשל מיקומה הגיאוגרפי של ישראל והצורך להגיע להסדרים ולשיתוף פעולה עם המדינות הסובבות אותה.
 
במהלך הביקור שנערך במשרדי רשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א) ובנמל התעופה בן גוריון נדונו נושאים שונים העומדים על הפרק ובכלל זה סוגיות בניהול המרחב האווירי המשותף באזור. כמו כן נדונו ההתפתחויות השונות בארגון ה-ICAO ובענף התעופה האזרחית הישראלי.
 
אנשי ה-ICAO קיבלו תדריך מפורט על הרפורמה ברשות התעופה האזרחית הישראלית ועל הצעדים הננקטים על ידי מנהל הרשת גיורא רום, שיאפשרו לישראל לעמוד בצורה מלאה בסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים על ידי הארגון.
 
במסגרת הביקור סיירה המשלחת בנמל התעופה בן גוריון ושמעה מאנשי אגף המבצעים ברשות התעופה סקירות על השדרוג המקיף שנערך כיום במערך מסלולי הטיסה של נתב"ג.
 
סגן מנהל הסניף האזורי Jehad Faqir ציין את התרשמותו הטובה מפעילותה של רשות התעופה האזרחית ומההתפתחויות בענף. Faqir ציין גם את מחויבותו ורצונו של ארגון ה-ICAO לסייע לישראל במגוון הנושאים שהועלו על ידי הצדדים במהלך הביקור. 
 
בחודש ספטמבר הקרוב תתקיים במונטריאול העצרת הכללית התלת שנתית ה-37 של ארגון ה- ICAO בה ישתתפו בכירי ענף התעופה העולמי ונציגי 190 המדינות החברות בארגון ובכללן מדינת ישראל.