ביה"ד להגבלים ידון היום בערעורה של אל על בעניין מיזוגה עם כנפיים

בית הדין להגבלים עסקיים לא התיר לחברת אל על, בצעד יוצא דופן, להגיש אמש כתב השלמה לערער נגד החלטתו של הממונה על הגבלים דרור שטרום, בעניין מיזוגה עם קבוצת כנפיים. לפיכך, היום יתקיים בביה"ד להגבלים עסקיים בירושלים, דיון בערער המקורי של אל על נגד תנאיו של הממ


00:00 ,22.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין להגבלים עסקיים לא התיר לחברת אל על, בצעד יוצא דופן, להגיש אמש כתב השלמה לערער נגד החלטתו של הממונה על הגבלים דרור שטרום, בעניין מיזוגה עם קבוצת כנפיים. לפיכך, היום יתקיים בביה"ד להגבלים עסקיים בירושלים, דיון בערער המקורי של אל על נגד תנאיו של הממונה למיזוג.

אל על ביקשה להגיב על תשובתו של שטרום לביה"ד על ערעורה המקורי. בתשובת הממונה על ההגבלים שהוגשה לביה"ד בסוף השבוע שעבר, קבע שטרום בין היתר כי ערעורה של אל על מבוסס על "טענה כוזבת".

עניינו של הערער הוא החלטת הממונה לחייב את כנפיים, החברה האם של ארקיע שבבעלות האחים ישראל ודדי בורוביץ, למכור את הפעילות התעופתית של ארקיע כתנאי לקבלת השליטה באל על. בערר המקורי טענה אל על כי הממונה פגע בה מכיוון שגזל ממנה יתרונות תחרותיים.

בנימוקי החלטתה לדחיית ההשלמה לערער שביקשה אל על כתבה השופטת מיכאלה שידלובסקי-אור: "בהחלטת בית הדין מ-13 בינואר הותר לאל על להגיש חוות דעת משלימה בלבד. לא הותר לאל על להגיש הודעת ערער מתוקנת ואל על אף לא ביקשה זאת מבית הדין".

מקורות באל על העריכו בתגובה כי בית הדין להגבלים יסכים לקבל את התשובה ולשמוע את הסברי החברה לטענותיו של הממונה.