בורוביץ: אין עתיד לתעופה הפנים ארצית

"חוסר העתיד בתעופה הפנים-ארצית היה אחד ממנועי ההחלטה שהביאו אותי להיכנס לחברת אל על" - כך אמר שלשום יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ. בשבוע שעבר מכרו האחים ישראל ודדי בורוביץ את חברת ארקיע - המתמחה בתעופה פנים ארצית - לעובדיה. לעומת זאת צופה בור


00:00 ,03.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
"חוסר העתיד בתעופה הפנים-ארצית היה אחד ממנועי ההחלטה שהביאו אותי להיכנס לחברת אל על" - כך אמר שלשום יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ. בשבוע שעבר מכרו האחים ישראל ודדי בורוביץ את חברת ארקיע - המתמחה בתעופה פנים ארצית - לעובדיה. לעומת זאת צופה בורוביץ שנה טובה בתנועת הנוסעים הבינלאומית, בהסתמך על ההזמנות באל על.

בורוביץ, שדיבר בכנס בוגרי המרכז הבינתחומי בהרצליה שהתקיים בתל אביב, אמר כי שוק התעופה הפנים ארצי, בעיקר מהמרכז צפונה, נפגע קשות מפתיחתו של כביש ישראל. פיתוחה של רכבת לאילת ינחית להערכתו מכה מוחצת גם על התעופה הפנים ארצית, היחידה כמעט הקיימת כיום לעיר זו.

בורוביץ המשיך ומתח ביקורת על רכבת ישראל אשר אינה פועלת בלילה לנתב"ג, דווקא בשעות הביקוש לקראת טיסות הבוקר. "50% מהנוסעים לאירופה ממריאים בין 05:30 ל-07:00 בבוקר מנתב"ג. אם אתה לא יכול להשתמש ברכבת, לא השגת את מה שרצית", אמר.

בהתייחסו לתעופה הבינלאומית, אמר בורוביץ: "העולם התמלא בחברות חברות תעופה זולות, Low Cost, הנלחמות בחברות התעופה הסדירות ובכלל זה באל על. ואולם רצון או מחשבה להפוך את אל על לחברת Low Cost הוא בלתי אפשרי ואסור אפילו לנסות. שכן, ישנם הסכמי עבודה ותרבות ארגונית שונה מאשר בחו"ל".

בורוביץ אמר כי שיטת הצבירה של נקודות בונוס לצורך קבלת כרטיסי טיסה בחינם תיעלם. לדבריו, בארה"ב יש חברות תעופה המגיעות להסדרים עם לקוחות גדולים, למתן הנחה של 30%-20% במקום צבירת נקודות. בדעתו להעתיק דגם זה גם לאל על.